مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی از برگزاری دوره آموزشی تسهیل‌گر جوانی جمعیت «حسنه ماندگار» در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴ 27 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمد بخشی اظهار کرد: دوره ملی آموزشی «حسنه ماندگار» با هدف تشکیل شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت و تربیت کنشگر‌فعال با استفاده از فنون کاربردی در این زمینه با حضور اساتید مجرب از ساعت ۸ الی ۱۷ روز ششم اردیبهشت ماه با حضور داوطلبان از سراسر استان در تالار آیت الله هاشمی واقع در ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی(فلق) برگزار گردید.

وی عنوان کرد: این دوره با قرائت تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم ، صلوات خاصه حضرت رضا علیه السلام و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و سپس غلامی ،معاونت خادمیاری استان توضیحاتی پیرامون دوره آموزشی ارائه و تاکید کرد تا حاضرین از بیانات اساتید پژوهشگر دوره، بهره لازم را ببرند. 

در آغاز دوره آموزشی حسنه ماندگار، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی، نویسنده کتاب کابوس سالمندی و مدیر موسسه جوانه‌های مدینه فاضله و دبیر شورای سیاست‌گذاری جمعیت ستاد نماز جمعه کل کشور از مطالب کتاب خود سخن گفت و توضیحاتی جامع درباره جهان قبل از انقلاب جنسی و بعد از انقلاب جنسی ارائه داد و با بیان اینکه استان مرکزی ۶۰ درصد آمار طلاق و رتبه پنجم را در کشور در این خصوص دارد، گفت: آسیب شناسی فردی و اجتماعی طلاق در جامعه کنونی باعث شده تا ایران به سوی سالمندی پیش رود و رتبه چهارم جمعیت سالمند در کشور را بدسن آورد که باید در این راستا تدابیر ویژه ای اندیشید و باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری با جهاد تبیین میتوان بر این مشکلات غلبه کرد و کمک شایانی در اقتدار نظام جمهوری اسلامی میتوان داشت.

بعداز اقامه نماز ظهر و عصر و صرف ناهار دوره آموزشی با سخنرانی حجت الاسلام حسین زاده، متخصص تبلیغ چهره به چهره و فنون کنشگری در مبحث اسقاط جنین و احکام و روایات و آیات قرآن در این زمینه ادامه یافت و مطالبی درمورد بهانه‌های منتهی به سقط و قتل جنین عنوان کرد و این فاجعه انسانی را یکی از معضلات کاهش برشمرد و در انتهای مباحث استاد شفیعی به برخی از سوالات دانش پژوهان پاسخ داد.

بخشی افزود: در این دوره آموزشی که با محوریت کانون خدمت رضوی و تربیت تسهیل گران جوانی جمعیت برگزار شد، ۱۵۰ نفر از خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های مرکزی حضور داشتند و آموزش‌های را فرا گرفتند.

وی گفت: انتظار است این جامعه هدف، به عنوان کنشگران فعال اجتماعی بتوانند نسبت به فرهنگ سازی در فضای عمومی حوزه جمعیت، جوانی جمعیت و افزایش سرانه جمعیت، گام‌های مؤثرتری بردارند.

وی در پایان افزود: این دوره به همت دبیرخانه کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی (آستان قدس رضوی) و کانون خدمت رضوی استان مرکزی  با همکاری بنیاد ملی خانواده و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار