علیرضا کریمی شامگاه چهارشنبه با هشت رای موافق به عنوان شهردار اراک انتخاب شد.
کد خبر: ۹۹۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 30 September 2021


به گزارش تابناک مرکزی، نشست انتخاب شهردار درصحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک شامگاه چهارشنبه برگزارشد وشهردار اراک با هشت رای موافق و ۲ رای سفید و یک رای مخالف انتخاب شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک در این نشست با بیان اینکه چک سفید به کریمی نداده‌ایم گفت: منافع شهر و شهروندان مدنظر اعضای پارلمان شهری قرار دارد.
سید وحید میر نظامی با بیان اینکه تا زمانی اعتماد، تعامل و همکاری شورا با شهردار وجود دارد که در چارچوب قانون و منافع مردم گام بردارد افزود: انتخاب مدیریت شهری اراک از ۲۵ مرداد ماه آغاز شده است و از ۴۳ گزینه پس از توافقات و جمع بندی با سایر اعضای شورا، هفته گذشته به توافق رسیدیم که پس از اجماع حداکثری، شهردار اراک انتخاب شود.
وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر قرار است چهار سال کنار هم در این پارلمان کار کنند یادآورشد: مباحث تقابلی بین اعضا به صلاح نیست و بر اساس اسناد مکتوب و مشخص، ۱۰ نفر از اعضا به دکتر علیرضا کریمی رای مثبت دادند.
میرنظامی با بیان اینکه اگر ایشان صلاحیت نداشتند دلیل این رای ها چیست افزود: نباید مردم فکر کنند که پشت درهای بسته تصمیم گیری کردیم چرا که مقرر شد اگر گزینه دیگری به جز ایشان مطرح و اکثریت اعضا به یک اجماع رسیدند از گزینه کریمی عبور کنیم.
وی با بیان اینکه قرار نیست اگر اجماع روی یک فرد نباشد و گزینه ضعیف تری مطرح شد وی را بپذیریم گفت: دو روز گذشته در نشست غیر علنی احسان شریفی رای آورد اما به دلایلی نپذیرفت و حمید حیدری میزان رای لازم را کسب نکرد.
میرنظامی با بیان اینکه باید اذعان داشت که ما آزاده نیستیم افزود:درصورتی که تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار بگیریم، بر اساس افکار احساسی یکدیگر را محکوم کنیم بنابراین انتظار می‌رود اعضا همدل باشند چرا که بروز اختلافات مردم را دلسرد می‌کند.
وی با بیان اینکه ما رفیق گرمابه گلستان کریمی نبودیم اظهارداشت: چنان‌چه کریمی رای اعتماد را کسب کند و در راستای تامین منافع مردم و شهر گام بردارد ما نیز وی را حمایت می‌کنیم در غیر این‌صورت باید پاسخگوی اعضای شورا و شهروندان باشد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه وظیفه ما تشخیص کارآمدی شهردار منتخب است یادآورشد: مراتب قانونی باید توسط وزارت کشور و مراجع ذیربط انجام شود.
پیمان عین القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی کلانشهر اراک هم با بیان اینکه مردم باید بدانند چرا اراک در سالیان دراز پیشرفت نکرده و همچنان عقب مانده است گفت: حمید حیدری یکی از بهترین گزینه‌های شهرداری بود اما به راحتی حذف شد و این مهم باید مدنظر شورا باشد که مصلحت و تامین منافع شهر باید در اولویت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه رای من سفید است افزود: ما به مردم قول دادیم شهردار متخصص و متعهد انتخاب کنیم تا خاطره شورای پنجم شهر برای مردم تداعی نشود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک هم درباره عدم رای اعتماد به حمید حیدری گزینه دیگر مدیریت شهری اراک گفت: مدرک وی فوق لیسانس علوم اجتماعی است و مدرک تحصیلی حیدری مرتبط با حوزه شهری نیست.
حسن قربانی افزود: زمانی که حیدری سکاندار مدیریت شهری مهاجران بود اقدام خاصی انجام نشده و واحدهای تولیدی و صنعتی مانند نیروگاه زمینه توسعه شهر را فراهم کرد.
وی با اشاره به تخلف انجام شده از سوی این گزینه منتخب یادآورشد: ابتدا حیدری باید موضوع آپادانا را مشخص کند و باید اذعان داشت وی برای اخذ مجوز پمپ بنزین پروانه روستایی گرفتند و تمام مدارک این تخلفات مستند است.
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک هم با بیان اینکه نباید شخصیت منتخبان و گزینه‌های شهرداری را زیر سوال برد گفت: این اقدام زیبنده اعضای شورای اسلامی شهر نیست و تایید و رد صلاحیت و تخلف افراد توسط مراجع ذیصلاح انجام می‌شود.
داود قربانی با بیان اینکه اعضای شورا در انتخاب شهردار اختلاف سلیقه دارند اما همچنان متحد و یکپارچه هستیم افزود: نباید اجازه داد که این اختلاف سلیقه باعث نفوذ شود بنابراین اجازه نمی‌دهیم از اعضای شورا برای منافع و آینده دیگران استفاده شود زیرا ارتقای شهر و توسعه مبلمان شهری مدنظر اعضای شورا است.
وی با بیان اینکه هیچ کدام از اعضا با کسی عهدی نبستند یادآورشد: صحبت‌های خسروانی و عین القضاتی مخالفت با اعضا نیست چرا که انتظار دارند فردی سکاندار شود که دارای تعهد تخصص و تجربه لازم باشد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی هم با بیان اینکه گویا آقای عین القضاتی شورا را با دانشگاه اشتباه گرفته‌اند گفت:ایشان در این تفکر هستند که اعضای شورا شاگردانشان هستند و تمام صحبت‌ها و صورتجلسات میان اعضای شورا مستند است.
سید رضا قریشی با بیان اینکه انتظار داریم سکاندار مدیریت شهری شورا باور باشد در حالی که خودمان شورا باور نیستیم افزود: اختلاف نظر و سلیقه با رای گیری مشخص می‌شود و مخالفان این گزینه باید بگویند با کدام گزینه زد و بند کردیم؟
قریشی یادآورشد: حیدری فردی انقلابی است اما در جمع بندی نهایی، ایشان رای اعتماد را کسب نکردند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک هم با اشاره به اینکه برخی از اعضا بر شهردار شدن آقای کریمی اصرار دارند گفت: برای جبران ضعف‌ها باید تعارفات را کنار بگذاریم و مردم را در جریان امور قرار دهیم و با پرهیز از مسائل سیاسی منافع شهر را مدنظر قرار دهیم.
عباس خسروانی با بیان اینکه شاخصه هایی در گام دوم انقلاب تعریف شده که این گزینه تحصیلات مورد نظر و کمترین سابقه در مدیریت شهری را ندارد افزود: این ۲ مهم شاخصه های اصلی انتخاب شهردار است، در روزهای اخیر بنا را بر مذاکره گذاشتیم و توافق شد که به گزینه جدیدی برسیم و ما ۲ گزینه را انتخاب کردیم که برای یکی از گزینه‌ها روز گذشته پرونده تخلف تشکیل شد و گزینه دیگر هم انصراف داد.
وی با بیان اینکه بنده رای منفی خود را اعلام می‌دارم و مابقی اعضا نیز باید شفاف رای خود را برای مردم اعلام کنند یادآورشد: تامین منافع مردم و شهر مدنظر ویژه ما قرار دارد و کوچکترین انحرافی از سوی شهردار منتخب به مردم و رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار