رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تزریق واکسن گروه های سنی هدف به متولدین ۱۳۵۹ به پایین (۴۱ سال به بالا) رسید.
کد خبر: ۹۹۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ 04 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: خوشبختانه کار تزریق واکسن در استان مرکزی با سرعت خوب و قابل قبولی در حال انجام است و طبق گروه بندی سنی افرادیکه شامل دریافت واکسن می شوند، متولدین ۱۳۵۹ به پایین یعنی ۴۱ سال به بالا می توانند به مراکز تجمیعی تزریق واکسن مراجعه کنند.
وی افزود: از کسانیکه شامل دریافت واکسن می شوند می خواهیم تا نظم مراکز و سالن های تزریق واکسن را برقرار و حضور خود را در این مراکز مدیریت کنند تا از ازدحام جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: در هر کدام از شهرستان های استان یک مرکز و ۶ مرکز تجمیعی در اراک فعالیت دارند و به همین دلیل مشکلی در زیرساخت ها و تعداد واکسن های اشاره شده نیست، بنابراین از مردم انتظار داریم، زمان و تاریخ مراجعه خود را مدیریت کرده و همکاران بهداشتی ما را نیز کمک کنند.
دکتر جمالیان یادآورشد: متاسفانه گروه سنی قبلی(متولدین۱۳۵۵) استقبال خوبی از دریافت واکسن نداشتند که پیشنهاد می کنیم همراه با گروه سنی فعلی به مراکز تجمیعی مراجعه و و اکسن خود را دریافت کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: متاسفانه مشاهدات در مورد افراد بستری و مرگ و میر نشان می دهد سن ابتلا، بستری و فوت ناشی از ابتلاء به کرونا پایین آمده که نشان می دهد افرادیکه از زدن واکسن خودداری کرده اند، دچار این بیماری و مشکلات خطرناک تر و حتی فوت شده اند.
وی از هم استانی هایی که شامل دریافت واکسن می شوند خواست تا هر چه سریعر به نزدیکترین مرکز تجمیعی مراجعه و اولین واکسنی که در دسترس است را تزریق کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین در در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا استان مرکزی گفت: اگر تصمیم بر بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از اول مهر گرفته شود باید تمهیدات آن هم اندیشیده شود.
دکتر جمالیان ، افزود: در صورتی که تصمیم به بازگشایی دانشگاه‌ها در اول مهر امسال گرفته شود باید برای تامین خوابگاه‌ها با فاصله‌گذاری اجتماعی نیز تمهیدات مدون اندیشیده شود چرا که اسکان پنج یا ۶ دانشجو در یک اتاق عواقب ناگواری در شیوع ویروس کرونا خواهد داشت.
وی یادآورشد: بسیاری از اصناف استان مرکزی به‌ خصوص غذاپزی‌ها، فست‌فودها و کافه‌تریاها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند و مقوله بیرون‌بر بودن به واژه‌ای تشریفاتی تبدیل شده که در صورت تداوم این شرایط باید تصمیم جدی‌تری اتخاذ شود.
وی تاکید کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، زنجان و مرکزی در تمامی شاخص‌های کرونا سیر صعودی دارند که اصلاح این شرایط نیازمند همکاری آحاد جامعه است.
دکتر جمالیان ادامه داد: ۴۳۰ هزار نفر در استان مرکزی تاکنون واکسن کرونا دریافت کردند که ۲۷۳ هزار نفر دُز نخست و ۱۵۷ هزار نفر نیز هر ۲ دُز را دریافت کرده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: شمار موارد بستری کرونا از ۵۷۹ مورد در هفته اول شهریورماه به ۶۲۸ مورد در هفته رسید که هشت درصد رشد نشان می‌دهد.
دکتر علی علیمحمدی افزود: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته دوم شهریورماه ۶ هزار و ۵۳۰ مورد گزارش شد که نسبت به هفته نخست همین ماه با ۶ هزار و ۱۹۸ مورد پنج درصد افزایش داشته است.
وی یادآور شد: موارد سرپایی کرونا در هفته اول شهریورماه پنج هزار و ۶۱۹ مورد گزارش شد که این مهم در هفته دوم همین ماه به پنج هزار و ۹۰۲ مورد رسید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفته دوم شهریورماه ۶۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان مرکزی که نسبت به هفته نخست شهرویور با ۶۶ مورد فوتی ۹ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار