شهرهای مختلف استان مرکزی همزمان با روزعاشورای حسینی در غم مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)‌و یاران باوفایش غرق درعزا وماتم شده‌است.
کد خبر: ۹۸۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 19 August 2021

استان مرکزی در عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم شد

به گزارش تابناک مرکزی،از ابتدای ماه محرم فضای سمعی و بصری شهرهای استان مرکزی رنگ ماتم و اندوه به خود گرفته و بیرق و پرچم‌های مشکی غم حضرت سید الشهدا(ع)‌ در کالبد شهر و بر سر در منازل مردم ولایت مدار این استان خودنمایی می‌کند.
محرم امسال به دلیل شرایط کرونایی حاکم متفاوت‌تر از گذشته است و عزاداران سید و سالار شهیدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سوگواری می‌پردازند.
شیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دراستان مرکزی در عاشورای حسینی با دلی خونین و بغضی در گلو، در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) عزاداری کرده و اشک ماتم می‌ریزند.
مراسم نوحه سرایی در فضای باز و با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی درحال برگزاری است.
آیین عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان همچنین آستان مقدس امام زاده محمد عابد علیه السلام مشهد مقدس میقان اراک وسایر اماکن مقدس این استان در فضاهای روباز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی درحال برگزاری است.
امام حسین(ع) سومین اختر تابناک امامت و ولایت در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در خانه حضرت امیرالمومنین(ع) پیشوای اول شیعیان و حضرت فاطمه زهرا(س) یگانه دختر رسول اکرم(ص) در مدینه دیده به جهان گشود.
آن حضرت در مکتب نورانی حضرت محمد(ص) و پدرش مولای اول شیعیان(ع) و مادری چون حضرت زهرا(س) درس آزادی، ایستادگی و جوانمردی را آموخت و پس از شهادت پدرش، همدوش با برادرش امام حسن مجتبی(ع) در راه تبلیغ دین اسلام و آموزه‌های آن گام برداشت. هنگامی‌که امام دوم شیعیان در سال ۵۰ هجری قمری به شهادت رسیدند، رسالت سنگین امامت و هدایت مردم بر دوش امام حسین(ع) واگذار و آن حضرت به مدت ۱۱ سال عهده‌دار این امر مهم شدند.
سرانجام در روز دهم محرم (عاشورا) سال ۶۱ هجری قمری، امام حسین(ع) و یارانش باوفایش در راه دین اسلام و ترویج آموزه‌های آن، احیای احکام دین و زدودن انواع انحراف‌های دینی به شهادت رسیدند و درس آزادی و ولایتمداری را در تاریخ ماندگار کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار