معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسیناسیون بیماران مبتلا به ام اس در اراک طی ۴ روز انجام می شود.
کد خبر: ۹۸۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 28 July 2021


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: تاکنون بالغ بر ۲۰۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در سطح استان مرکزی شناسایی شده که در راستای ایمنی سازی این گروه علیه بیماری کرونا از طریق تماس تلفنی اطلاع رسانی های لازم انجام شده است.
وی یادآورشد: طبق جلسات برگزار شده و هماهنگی های صورت گرفته مقرر شد که در روز سوم، چهارم، نهم و دهم مردادماه واکسیناسیون این گروه از جامعه هدف انجام شود که در دو روز گذشته واکسیناسیون ۳۴۰ نفر از این افراد انجام شده است و در نهم و دهم مردادماه نیز باقی آن ها واکسینه می شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط این گروه، به منظور ارائه خدمات مناسب و با کیفیت، ۲ پزشک متخصص داخلی، ۵ پرستار و نماینده حوزه معاونت درمان در محل مربوطه حضور دارند و با کنترل و مدیریت علائم واکسینه می شوند.
وی ادامه داد: واکسیناسیون این افراد با کنترل علایم حیاتی، ویزیت پزشک و تاییدیه پزشک معالج انجام می شود و توصیه می کنیم که در صورت داشتن تاییده فرصت را غنیمت شمرده و در روز تعیین شده به مرکز مربوطه مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تاکید کرد: ریسک ابتلا در این بیماران شبیه افراد هم سن خودشان می‌باشد و در صورت وجود مواردی چون سن بالاتر، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های قلبی عروقی و فاکتورهای خطر دیگر ریسک ابتلا افزایش می‌یابد.
گفتنی است واکسیناسیون افراد مبتلا به ام اس تنها در سالن یادگار امام واقع در کوی رضوی از ساعت ۱:۳۰ ظهر تا ۷:۳۰ شب انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار