رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: موضوع نگران کننده در سطح استان مرکزی، عادی انگاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی است و اصل مهم در مدیریت بیماری کرونا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی می باشد.
کد خبر: ۹۷۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 12 July 2021

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: در سطح کشور به خصوص استان مرکزی شاهد یک روند افزایشی در مراجعین بیماران کرونایی هستیم که در آمار مقایسه ای در هفته اول و دوم، میزان بستری ها بیش از ۳۰ درصد و میزان سرپایی ها ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است که این امر لازمه رعایت پروتکل های بهداشتی را بیشتر نشان می دهد.

وی در ادامه به کاهش هشت درصدی مرگ و میر اشاره کرد و یادآورشد: اگر چه آمار مرگ و میر کاهش یافته، اما توجه شود که با افزایش بستری ها، دو هفته طول می کشد که آمار مرگ و میر نیز افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت انتشار بیماری کرونا همکاری همگان را می طلبد، خواستار همکاری تمامی ارگان ها شد و گفت: طبق بازدیدهای میدانی صورت گرفته شاهد تجمع افراد در شعب تامین اجتماعی به خصوص در روزهای اول ماه هستیم و همچنین برگزاری مراسم و برنامه های فرهنگی در برخی از مساجد و یک سری از ارگان ها تهدیدی برای سلامت مردم هستند که توصیه می کنیم که تمامی مردم این بیماری را جدی گرفته و بیش از پیش نسبت به آن حساس باشند.

جمالیان تاکید کرد: اگر چه عملکرد و فعالیت تالارهای پذیرایی توسط اتاق اصناف و عوامل مربوطه نظارت می شوند، اما در مراسم برگزار شده در باغ ها و منازل خصوصی به هیچ وجه پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شوند، از این رو از مردم عزیز تقاصا داریم که در این برهه زمانی با کادر خسته بهداشت و درمان همکاری کرده و برای حفظ سلامت خود و خانواده از برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات به صورت جدی اجتناب نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان به روند واکسیناسیون در سطح استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه محموله جدید واکسن را از تهران دریافت کردیم و ان شالله پس انجام کارهای اداری مروبطه طی دو روز آتی واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا و پس از آن افراد دارای بیماری خاص را آغاز خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار