سفیر ایروان در تهران گفت: استان مرکزی به خصوص شهرستان‌های اراک و ساوه سرآمد صنعت کشور ایران است.
کد خبر: ۹۷۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷ 11 July 2021

به گزارش تابناک مرکزی ،آرتاشس تومانیان افزود: در طول فعالیت در سفارت ارمنستان به استان‌های بسیاری از کشور ایران سفر داشته‌ام اما ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی استان مرکزی بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: کشور ارمنستان و استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری ۲ جانبه دارند که باید نسبت به معرفی این ظرفیت‌ها برای فعالان اقتصادی کشورها به منظور تقویت مناسبات اقتصادی اقدام کرد.

سفیر ایروان در تهران بیان کرد: هماهنگی‌های لازم برای اعزام یک تیم اقتصادی به همراه استاندار مرکزی برای بازدید از ظرفیت‌های مختلف اقتصادی ارمنستان و نشست با فعالان اقتصادی این کشور انجام شده و در اسرع وقت این امکان وجود دارد.

آرتاشس تومانیان اظهار داشت: هدف از سفر به استان مرکزی زمینه‌سازی برای تقویت مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری روی تولیدات مشترک است و در بازدیدی که از برخی صنایع انجام شد این مهم به زودی محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و ارمنستان، با همکاری دو جانبه استان مرکزی با کشور ما، می‌توانیم وارد بازار ثالث شویم.

استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادرتخصصی ایران محسوب می‌شود.

استان مرکزی براساس اعلام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در بهار امسال حدود پنج میلیون دلار کالا به ارمنستان صادر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار