14 طرح اشتغالزایی به ارزش هفت میلیارد و 340 میلیون تومان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی به تصویب رسید.
کد خبر: ۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳ 25 January 2015

14 طرح اشتغالزایی به ارزش هفت میلیارد و 340 میلیون تومان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی به تصویب رسید.

شکرالله حسن بیگی در دوازدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی اظهار کرد: بسیاری از طرح‌ها در بخش کشاورزی و صنعت بیش از 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با رفع مشکلات آنها و راه‌اندازی خطوط تولید، 13 هزار و 500 شغل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان تحصیلکرده از مسئولین توقع دارند زمینه فعالیت‌شان را فراهم کنند، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در دستگاه‌های دولتی وجود دارد فراهم شدن زمینه فعالیت جوانان کار مشکلی است و چاره‌ای نداریم جز اینکه زمینه فعالیت جوانان در بخش خصوصی را فراهم کنیم.

وی افزود: در این راستا کمیته‌ای کارشناسی با حضور اعضای موثر در جهت ایجاد زمینه‌های فعالیت جوانان تحصیلکرده تشکیل شود و اعضا پیشنهادات ارائه شده در این کارگروه را بررسی کنند و در جلسات آتی تصمیم‌گیری لازم انجام گیرد.

حسن‌بیگی بر لزوم ایجاد کمیته‌ای متشکل از فرمانداران، صنعت و معدن، تعاون و کمیته امداد جهت پیگیری جذب نیروهای بومی توسط واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.

سرپرست استانداری مرکزی گفت: در حوزه معاونت برنامه‌ریزی هر سه شنبه طرح اشتغال روستایی با جدیت پیگیری می‌شود اما، هنوز برخی از فرمانداران سند اشتغال روستایی را تدوین نکرده‌اند.

وی ضمن اشاره به عملکرد نامناسب برخی بانک‌های خصوصی در راستای ارائه تسهیلات اشتغالزایی، عنوان کرد: مکاتبه‌ای با بانک‌های خصوصی انجام شود و اعتبارات ابلاغی آنها سلب و این اعتبارات به بانک‌هایی که عملکرد خوبی داشته‌اند تحویل شود.

حسن‌بیگی با بیان اینکه فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها، خط مقدم برخورد با مردم هستند، بر همکاری بانک‌ها با فرمانداران جهت تسهیل در ارائه تسهیلات اشتغالزایی بر اساس نص صریح قانون تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم تشکیل جلسات بین فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی، گفت: کمیته‌ای با حضور ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای، مشاور امور جوانان، دفتر اقتصادی استانداری، سازمان صنعت و معدن و تجارت تشکیل و نیروی انسانی موجود در واحدهای تولیدی بازنگری شود.

گزارشی توسط مشاور امور جوانان استاندار مرکزی در خصوص بررسی نحوه افزایش کسب و کار ارائه شد.

زهرا آخانی در این گزارش دغدغه اصلی جوانان را اشتغال دانسته و گفت: به منظور کاهش مشکلات اجتماعی و افزایش نشاط جوانان، باید بیکاری را کاهش داد.

وی ضمن تاکید بر اینکه بیش از 68 درصد افراد جویای کار در استان مرکزی فاقد هر گونه مهارتی هستند افزود: به دلیل پائین بودن تقاضای نیروی کار و عرضه نیروی کار بیکاری جوانان بالاست.

مشاور امور جوانان استاندار مرکزی گفت: تخصص و مهارت نیروی کار متناسب با بازار کار نیست.

آخانی افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش کیفیت نیروی انسانی را راهکاری مناسب جهت کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد.

وی نداشتن مهارت مناسب و عدم تطبیق رشته‌های تحصیلی با بازار کار را یکی از عواملی برشمرد که منجر به عدم موفقیت جوانان در بازار کسب و کار می‌شود.

ناصر شیخی در حاشیه این کارگروه از تصویب 14 طرح اشتغالزایی به مبلغ هفت میلیارد و 340 میلیون تومان در شهرستان‌های خنداب، فراهان، اراک، زرندیه و ساوه و 15 طرح مشاغل پشتیبان با تحت پوشش قرار دادن 200 نفر در این کارگروه خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این کارگروه عملکرد کمیته امداد و بهزیستی از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بند "د" تبصره 17 قانون بودجه 93 مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد موانع موجود برای جذب تسهیلات برای متقاضیان تحت پوشش این دو نهاد بررسی و توسط فرمانداران رسیدگی و رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار