تابناک: فرمانده انتظامي استان مرکزي حصول امنيت پايدار را کاهش حداکثري آسيب هاي اجتماعي در راستاي ارتقاء و تعامل دستگاه هاي دولتي با نيروي انتظامي دانست.
کد خبر: ۹۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸ 17 September 2015

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از  پايگاه خبري پليس، سرهنگ" کيومرث عزيزي" فرمانده انتظامي استان مرکزي در ديدار مدير کل بهزيستي استان با اشاره به برنامه ريزي هاي علمي و عملي کردن مديريت دانش محور در سطح نيروي انتظامي در راستاي تحقق اهداف امنيتي استان،  گفت: اين اقدامات با افزايش سطح تعامل پليس با ساير دستگاه هاي دولتي و غير دولتي محقق خواهد شد.

وي افزود: استفاده از سرمايه هاي اجتماعي فعال و نخبه نقش بسزايي در ارائه خدمات مطلوب به جامعه و جلب اعتماد و مشارکت حداکثري مردم در تسريع و تسهيل مأموريت هاي انتظامي به همراه دارد.

اين مقام ارشد انتظامي، شناسايي و بررسي آسيب هاي اجتماعي را از مهمترين برآوردهاي پليس عنوان کرد و بيان داشت: بسياري از اين آسيب ها با شناسايي و درمان به موقع در سطح سازمان بهزيستي و اقدامات پيشگيرانه در اين حوزه از نفوذ بسياري از اين معضلات به شيوه درماني جلوگيري مي کند.

فرمانده انتظامي استان مرکزي، به گسترش و تحقق تعاملات و اهداف پليس با سازمان بهزيستي به خصوص در حوزه پيشگيري تاکيد و خاطر نشان کرد: تحقيق، مطالعه و شناخت علمي معضلات اجتماعي و بررسي علل و عوامل تهديد کننده و ارائه راه حل مناسب از اقدامات مشترک نيروي انتظامي با بهزيستي در حفظ امنيت مطلوب اجتماعي به شمار مي رود.

سرهنگ عزيزي در خاتمه با بيان اينکه آموزش صحيح در راستاي آگاهي بخشي عمومي از عناصر اصلي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است، افزود: با تعاملات صورت گرفته و با استفاده از ظرفيت هاي کارشناسان نيروي انتظامي و بهزيستي مي توان اطلاع رساني و آگاهي بخشي عمومي را تا حد مطلوب افزايش داد.

دكتر "بهروز رفيعي نيا" مدير كل بهزيستي استان مركزي در اين جلسه ضمن تشکر از فرماندهي انتظامي استان در برقراري تعامل تنکاتنگ با اداره بهزيستي، گفت: سازمان بهزيستي در اجراي طرح هاي خود بدون همکاري نيروي انتظامي موفق نخواهد بود که اجراي طرح اورژانس اجتماعي 123 يکي از طرح هاي اجرا شده در سطح جامعه است که توانسته با همکاري نيروي انتظامي و ارائه خدمات مشاوره اي تشکيل پرونده هاي قضايي را کاهش بدهد .

وي، تعامل و همكاري هرچه بيشتر بين بهزيستي و نيروي انتظامي را بسيار ارزشمند تلقي کرد و افزود: بايستي با ارائه راهکارهاي علمي و عملي در قالب اين نشست ها آسيب هاي اجتماعي موجود در جامعه کاهش يافته و نتايج به دست آمده موجب حل مشکلات مردم شود.

مديرکل بهزيستي استان مركزي با اعلام آمادگي بهزيستي براي ارتقاء سطح کمي و کيفي همکاري با نيروي انتظامي، بيان داشت : مقابله با ناهنجاري هاي اجتماعي و پيشگيري از آن ها نيازمند مشارکت همه دستگاه ها در اين زمينه است.

رفيعي ضمن اشاره به گسترش تعاملات في ما بين بهزيستي و نيروي انتظامي، گفت: حوزه اجتماعي تنها با رويكرد هاي فيزيكي به نتيجه نخواهد رسيد مگر اينكه رويكرد اجتماعي و مشاركتي و تعاملي در كنار آن باشد كه پليس تجربه خوبي در اين زمينه دارد.

مدير کل بهزيستي استان مرکزي با بيان نقش مهم سازمان بهزيستي در جامعه، خاطر نشان کرد: بي ترديد ،سلامت جسم و روان، زيربنايي ترين عامل پيشرفت و تکامل يک جامعه است و براي دستيابي به اين هدف بايد با اجراي برنامه هاي مختلف براي کودکان بي سرپرست از دوران شيرخوارگي تا پايان زندگي که تحت مراقبت سازمان بهزيستي قرار مي گيرند مانع بروز بسياري از مشکلات روحي و رواني براي افراد تحت پوشش اين مراکز مي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار