رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نوع اجرا و پیاده سازی حذف دفترچه های درمان که از اول اسفند اجرایی شده، مهمتر است.
کد خبر: ۹۴۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 03 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: تنها نسخه شفابخش سیستم سلامت کشور روی آوردن به سوی نسخ الکترونیک بوده که باعث می‌شود خلأهای موجود پوشش داده شوند.
وی یادآورشد: روش اجرای این طرح بسیار حساس و پر اهمیت است و باید با برنامه هایی دقیق و مدون، به شکلی عملیاتی شود که اواسط کار با اینکه به بهترین شکل ممکن به اجرا دربیاید به چالش نیز کشیده نشود.
وی تاکید کرد: به نظر می رسد، روش کنونی که توسط بیمه تامین اجتماعی در حال اجراست کمی شتابزده است، چرا که زیرساخت های مورد نیاز در بخش‌های دولتی و خصوصی تکمیل نبوده که متاسفانه  نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.
دکتر جمالیان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک هیچ اختیاری در این حوزه ندارد، گفت: چالش های به وجود آمده، دامن گیر پزشکان عمومی، متخصصان در مطب ها و کلینیک ها شده و همچنین ثبت الکترونیکی نسخی که به صورت دو برگی از طرف پزشکان صادر می‌شود، در مراکز پاراکلینیکی و داروخانه‌ها برای متصدی داروخانه  برده می شود، زمان‌ بر شده و  اصلا در حیطه وظایف داروخانه ها  نمی باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: این اقدام باعث می شود که بیمار با یک برگه پزشکی باقی بماند و نتواند از حق و سهم بیمه خود استفاده کند و باعث نارضایتی مردم در قسمت پاراکلینیکی و داروخانه ها شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه این روش بسیار پر اهمیت بوده و جزو برنامه‌های مصوب است، نیاز است با سعه صدر و آموزش و هماهنگی بیشتر برای استفاده کنندگان و ارائه دهندگان خدمات، با کمترین دردسر، بهترین و بیشترین خدمات به مردم تعلق بگیرد و رضایت خاطر را برای ارائه دهنده و گیرنده در بر داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار