رئیس سازمان آتش نشانی اراک گفت:شهروندان در ساعت۱۱:۳۰ با مشاهده ریزش و آوار یک ساختمان مسکونی بلافاصله با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و اطلاع رسانی کردند که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی اراک، آتش نشانان ایستگاه شماره ۱۴۰ از میدان فراهان و همچنین گروه امداد و نجات ۱۴۱ به محل حادثه در خیابان سیدالشهداء، خیابان شهید طاهری اعزام شدند.
کد خبر: ۹۴۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ 02 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی افزود: در ساعت یک بامداد امروز با درخواست مالک این ساختمان مبنی بر ناایمن بودن و احتمال ریزش آن، افسر آماده عملیات این سازمان در محل حضور یافته و با مشاهده وضعیت محل و اینکه در مجاورت ساختمان عملیات گودبرداری برای ساخت و ساز صورت گرفته، با حضور عوامل انتظامی ساکنین ساختمان را تخلیه و توصیه های ایمنی را مورد تأکید قرار می دهند.
وی یادآورشد: متأسفانه طبق پیش بینی های صورت گرفته قسمت هایی از ساختمان مذکور صبح امروز به یکباره فروریخت که خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده و تخلیه ساکنین آن تلفات جانی در پی نداشت اما خسارت های مالی زیادی از خود به جای گذاشت.
آقازیارتی ادامه داد: آتش نشانان با حضور در محل حادثه اقدام به ایمن سازی محل و کشیدن نوار خطر برای جلوگیری از حوادث احتمالی بعدی کرده و در ادامه همکاران شهرداری اقدامات لازم در خصوص پاکسازی محل را انجام دادند. وی ادامه داد: همچنین با استفاده از خودروی نردبان قسمتی از ساختمان که در حال ریزی و ناایمن بود برای جلوگیری از حوادث با حضور شهردار منطقه ۴ تخریب شد.
بنا به اظهار نظر مهندس شالی بگ مدیر منطقه ۴شهرداری اراک، ساختمان مذکور که طبق اصولی مهندسی ساخته نشده بود، روز گذشته مورخ یازدهم اسفند ماه با انجام عملیات پی کنی شناژ زمین مجاور ترک برداشته و زیر دیوار به دلیل عدم شناژ بندی، آغاز به خالی کردن کرده و ترک ها بیشتر می شود و در نهایت صبح امروز بخشی از ساختمان ریزش می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار