وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پرداخت ۶۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به حوزه گردشگری در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 02 March 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی‌اصغر مونسان شامگاه روز دوشنبه در حاشیه افتتاح هتل‌کاروانسرای دودهک دلیجان در جمع خبرنگاران با اشاره به این هتل‌کاروانسرا که علاوه بر مکان اقامتی به فضایی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است، افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی این وزارتخانه تنوع‌بخشی به محصولات گردشگری است، در همین راستا گردشگری اکوتوریسم به مجموعه گردشگری کشور اضافه شد تا از جاذبه‌های طبیعی کشور به‌خوبی بهره‌برداری شود.
او با بیان این‌که طبیعت‌گردی در کنار گردشگری فرهنگی و تاریخی در حال ایفای نقش خاص خود است، گفت: این وزارتخانه تنوع‌بخشی به اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری را نیز مدنظر دارد که در این راستا فعال شدن اقتصاد مردمی برای مرمت بناهای تاریخی و تبدیل آن‌ها به فضاهای اقامتی و گردشگری، شکل‌گیری اقامتگاه‌های سنتی و هتل‌کاروانسراها و بوتیک‌هتل‌ها مدنظر قرار گرفت و خوشبختانه به میزان هتل‌های با ستاره بالا، این فضاها نیز مورد اقبال مردم قرارگرفته‌اند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: بوم‌گردی‌ها یکی از بخش‌های مهم در کشور شده‌اند و تقریبا در هیچ نقطه‌ای از کشور ضعف اماکن اقامتی وجود ندارد درحالی‌که این امر درگذشته یکی از ضعف‌های بزرگ در حوزه گردشگری کشور قلمداد می‌شد، اما امروز به هر بهانه و موضوعی فضای اقامتی در دورترین نقاط کشور نیز ایجاد شده است.
او با اشاره به این‌که در انتهای آبادی‌های کویر لوت ۴۰ واحد بوم‌گردی همراه با ایجاد اشتغال و کسب‌وکار احداث شده است، اضافه کرد: خوشبختانه گردشگری کشور تنوع مناسبی به خود گرفته است و اقتصاد مردم‌پایه‌ای شکل گرفته است.
دکتر مونسان درباره سفرهای نوروزی هم گفت: در وهله اول از مردم درخواست می‌شود که در مدت باقی‌مانده تا نوروز ۱۴۰۰ به‌شدت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند اگر دست ‌به ‌دست هم دهیم قطعا می‌توانیم شرایط را به سمت وضعیت سفید هدایت کنیم.
وی افزود:باید از اجتماع‌ها دوری کرد، حتما از ماسک استفاده کنیم تا بتوانیم سفرهای نوروزی را داشته باشیم.
او با اشاره به برگزاری جلسات با کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: برای گردشگری نوروزی، سه مدل امکان سفر لحاظ شده است که یکی از آن‌ها شامل تورهای گردشگری است که از مبدأ تا مقصد و برگشت به مبدأ شرایط کاملا مدیریت‌شده و تحت پروتکل‌های دقیق بهداشتی است و نگرانی برای وزارت بهداشت نخواهد داشت.
وی ادامه داد: در مدل دوم سفرها، اقامت مسافران در اماکن اقامتی است که قطعا تحت مدیریت و کنترل خواهد بود، همچنین رفت‌وآمد توسط ناوگان هوایی، زمینی و ریلی انجام می‌شود و نگرانی کمتری در این راستا وجود دارد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در دسته سوم، سفرهای عموم مردم را پیش‌رو داریم که کنترل و مدیریت آن‌ها کمی دشوار است و در حال حاضر بر این سفرها تمرکز شده است و مجموعه وزارت بهداشت نیز در این راستا نگران است.
او یادآورشد: ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها به استانداران ابلاغ شده است که شامل ممنوعیت زدن چادر، ایجاد کمپ، اقامت در مدارس و مراکز غیرمجاز است، امید می رود با این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها بتوانیم ایام نوروز خوبی را تجربه کنیم و با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، می‌توانیم افتخاری در زمینه مقابله با کرونا و ایجاد نشاط اجتماعی مردم رقم بزنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار