مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : از ابتدای سال تا کنون نظارت و پایش زیست محیطی۲۳۳۰ واحد صنعتی ، معدنی و خدماتی در استان مرکزی توسط کارشناسان محیط زیست انجام شده است.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 01 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،" رضا میرزائی " افزود: از ابتدای سال جاری در راستای نظارت و پایش واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی در سطح استان تاکنون ۲۳۲۰مورد پایش در حوزه‌های مختلف پسماند، پساب، خاک و هوا توسط کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاههای همکار انجام شده و پس از بررسی و پایش‌های مذکور ، منجر به صدور ۲۱۷ اخطاریه زیست محیطی شده است.
مدیرکل حفاطت محیط زیست مرکزی یادآورشد: اخطاریه هایی که محیط زیست به واحد‌های صنعتی می‌دهد، به علت رعایت نکردن استاندارد‌های محیط زیست، انتشارآلاینده های هوا ، عدم تصفیه پساب و عدم امحا اصولی پسماند است و واحد‌های صنعتی ملزم به رفع آلودگی هستند .
وی اضافه کرد: پس از صدرو اخطاریه زیست محیطی توسط این اداره کل، مدت زمانی برای رفع آلودگی تعیین می شود و اگر در مهلت زمانی مقرر آلودگی برطرف نشود برابر دستور العمل‌های مربوطه واحد در فهرست صنایع آلاینده تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار گرفته وملزم به پرداخت یک در صد فروش به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی خواهند شد.
میرزائی با تاکید براینکه واحدهای صنعتی ، تولیدی و خدماتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، گفت: واحد‌های صنعتی موظف به خوداظهاری هستند و به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شوند و نتایج آن به ادارات کل حفاظت محیط زیست اعلام شود.
وی گفت: استمرار در نقص قوانین و مقررات زیست محیطی با اعمال قانون و در نهایت با تعطیلی واحد آلاینده همراه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار