ساخت دارالقرآن ساوه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 01 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، معاون وزیر آموزش و پرورش امروز یازدهم اسفندماه در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگاران گفت: کمبود فضای آموزشی، سرانه پرورشی و تربیتی و نیروی انسانی از جمله مشکلات حوزه آموزش و پرورش ساوه است که در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح و تصمیم گیری شد.
علیرضا کاظمی با اشاره به ساخت دارالقرآن ساوه گفت: ساخت دارالقرآن ساوه منشاء خیر و برکت بوده و زمینه ساز توسعه فعالیت های قرآنی و دینی خواهد شد.
وی اضافه کرد: ساوه توفیقات زیادی در عرصه قرآنی و فرهنگی دارد که برای به فعل درآوردن ظرفیت های بالقوه آن باید تلاش کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد جریانات خوب فرهنگی در گرو تامین زیرساخت های فرهنگی و تربیتی است و پرداختن به امور زیربنایی برای اجرای فعالیت های فرهنگی، جریان سازی می کند.
وی افزود: بهترین راهکار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تقویت فعالیت های قرآنی و دینی است و بهترین اقدام برای پیشگیری از هرگونه آسیبی که متوجه دانش آموزان می شود، توسعه فعالیت های فرهنگی و دینی است.
کاظمی یادآورشد: بخشی از جامعه دانش آموزی در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفته و برخی هم آسیب دیده اند که برای آنها باید برنامه های پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری بیشتر با آسیب ها تدوین کرد تا آسیب ها به حداقل برساند.
وی هماهنگی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام را از دیگر موضوعات این شهرستان برشمرد و گفت: قرار است با حضور رییس سازمان نوسازی از طرح های نیمه تمام بازدید و برای تسریع در تکمیل آن چاره اندیشی کرد.
وی افزود: ساخت اردوگاه های دانش آموزی از ظرفیت ها و زیر ساخت های مهم در حوزه تربیتی و پرورشی است و در ساوه نیز مطالعات لازم برای جانمایی نقطه ای برای احداث اردوگاه و تجهیز و ساخت آن در دستور کار است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه هم گفت: قطعه زمینی توسط خانواده مرحومه زهرا صدیق به آموزش و پرورش اهدا شده است تا یک مرکز قرآنی ساخته شود.
ابراهیم فراشیانی افزود: قرار است دارالقرآن در مجموعه ورزشی تختی ساخته شود تا همزمان با فعالیت های قرآنی و دینی دانش آموزان به فعالیت های ورزشی نیز بپردازند.
وی گفت: دارالقرآن ساوه قرار است با اعتبار اولیه دو میلیارد تومان و در زمینی به وسعت هزار متر با مشارکت خیرین و منابع دولتی ساخته و تجهیز شود.
مراسم کلنگ زنی دارالقرآن ساوه باحضور امام جمعه فرماندار و مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزارشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار