معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکلات فضای آموزشی و نیروی انسانی در کشور بویژه ساوه رنج آور است.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ 01 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا کاظمی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد افزود: تلاش خواهیم کرد که این مشکلات به حداقل برسد و اعتبار مناسبی برای تقویت زیرساخت های فرهنگی و تربیتی ساوه در نظر خواهیم گرفت.
وی یادآورشد: نهاد تعلیم و تربیت از موثرترین نهادهای کشور در حوزه تربیت نیروی انسانی و عاملی برای پیشرفت کشور در حوزه های گوناگون است.
وی حکمرانی و تربیت را از سخت ترین کارها برشمرد و افزود: صاحبنظران تربیت را سخت‌تر از حکمرانی می دانند، چرا که تابع متغیرهای گوناگون است، در حکمرانی ابزار قدرت کار را آسان می کند، اما تربیت ابزار قدرت ندارد و به مراتب سخت‌تر است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش پشتوانه نظام تعلیم و تربیت است و باید بیشترین بهره برداری را برای انجام وظایف ذاتی در حوزه تعلیم و تربیت از این شورا داشته باشیم.
کاظمی با بیان اینکه یکی از بخش های مهم در کشور که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دید آموزش و پرورش بود افزود: در بخش صنعت می‌توان آسیب ها را به عینه دید، اما در آموزش و پرورش نمی توان آسیب های ناشی از کرونا ویروس را به چشم دید.
وی ادامه داد: شبکه شاد بزرگترین شبکه اجتماعی در خاورمیانه با ضریب نفوذ بالا یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام در حوزه تعلیم و تربیت در ایام کروناست، اما با این وجود دور بودن دانش آموزان از فضای حقیقی آموزشی، آسیب بزرگ کرونا است.
کاظمی بر نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی و تقویت فعالیت علمی‌فرهنگی و تربیتی در جامعه تاکید کرد و گفت: معلمان الگوی جامعه و راهبران حوزه تعلیم و تربیت هستند که با ایجاد موقعیت های گوناگون در فضای آموزشی برای شکل گیری هویت و جامعه پذیری دانش آموزان تلاش می کنند.
کاظمی اظهارداشت: نقش پذیری دانش آموزان و ایجاد موقعیت های تربیتی و ارائه سبدی از فعالیت های تربیتی و فرهنگی بستر رشد دانش آموزان در بخش های مختلف را فراهم کرده و زمینه ساز گذران درست اوقات فراغت آنان با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی درباره آسیب های اجتماعی هم گفت: غربالگری صورت گرفته موجب شده است که نیم‌رخی از میزان آسیب های اجتماعی دانش آموزان در نقاط مختلف کشور نظیر ساوه بدست آید و اتفاقات خوبی در حوزه تحلیلی و راهبردی صورت گرفته و در گام اول با شناخت از مخاطبان آسیب های اجتماعی، نیم رخ دقیقی در این حوزه احصا شده است.
کاظمی ادامه داد: برای اجرای هر طرحی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و تجهیز مراکز تربیتی و فرهنگی منابع مالی مورد نظر تخصیص خواهد یافت.
وی گفت: جذب نیروی انسانی شاه بیت هر سازمانی است و معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، بر این اساس برای جذب نیروی انسانی بومی در استان مرکزی و ساوه به طور ویژه عمل خواهیم کرد.
کاظمی اجرای برنامه های ملی را موجب تقویت آورده های فرهنگی برای هر شهرستانی دانست و افزود: بزرگترین جشنواره های ملی حتی در شرایط کرونا در کشور برگزار شد که نمونه آن جشنواره علمدار با حضور ۱۲۰ هزار دانش آموز بود که آمادگی اجرای این برنامه ها در استان مرکزی و ساوه وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار