مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت:افتتاح ۴۶ مرکز نیکوکاری مدارس از برنامه‌های این نهاد حمایتی همزمان با برگزاری جشن نیکوکاری در استان است.
کد خبر: ۹۴۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 28 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، مجید مومنی، با بیان اینکه کمیته امداد تنها نهادی است که نام امام خمینی (ره) بر تارک آن می درخشد ، افزود: تأسیس کمیته امداد بلافاصله پس از پیروزی انقلاب نشانگر اهمیت محرومان و جایگاه آنها نزد امام (ره) و جامعه اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه ۴۷ هزارو ۴۱۰ خانوار در استان مرکزی با جمعیتی بیش از ۸۴ هزارو ۷۵۳ نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند یادآورشد: خدمات کمیته امداد برای بیماران و سالمندان مادام العمر و برای سایر افراد مستعد توانمندی مدت دار است و با برنامه های توانمندسازی این افراد در بازه های زمانی سه و پنج ساله از گردونه حمایتی خارج می شوند.
وی اضافه کرد: بیشترین علت تحت حمایتی خانواده‌ها فوت یا از کارافتادگی سرپرست خانواده است.
وی ادامه داد: ۶۳ درصد جمعیت خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان سرپرست زن و۳۷ درصد سرپرست مرد هستند و ماهیانه ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مستمری خانواده‌های تحت حمایت استان مرکزی پرداخت می شود.
مدیر کل کمیته امداد استان از برگزاری جشن نیکوکاری با شعار " عیدی برای همه " در سطح استان مرکزی همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: جشن نیکوکاری در روز سیزدهم همزمان با سراسر کشور در سطح مدارس از طریق شبکه شاد، چهاردهم اسفند ماه در پایگاه‌های سطح شهر به صورت محدود و ۱۵ اسفند ماه در مصلی‌های نماز جمعه سراسر استان برگزار می شود.
مومنی در بخش دیگری از سخنان خود خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت را از اهداف و اولویت‌های کمیته امداد برشمرد و افزود: امسال دو هزارو ۶۲۲ خانوار با ایجاد اشتغال پایدار توانمند و از چرخه حمایتی خارج شدند.
مدیر کل کمیته امداد استان مسکن مناسب را از مهم ترین ابعاد توانمندسازی مددجویان اعلام کرد و گفت: تعداد سه هزار واحد مسکونی برای محرومان دردست ساخت می باشد که دو هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هزار واحد توسط کمیته امداد استان انجام می شود که امید می رود تا پایان سال آینده این تعداد مسکن به نیازمندان واگذار شوند.
وی با قدردانی از خیران در همکاری با این نهاد و کمک به ساخت محرومان اضافه کرد: با کمک خیران ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای تمامی خانواده‌های نیازمند این خدمت و همچنین ساخت مسکن برای خانوده دارای دو یتیم به بالا تحت حمایت کمیته امداد در استان انجام شده و خانواده‌ای با این شرایط نیست که فاقد مسکن باشد.
وی گفت: پرداخت ۷۹۵ سری جهیزیه و کمک هدیه ازدواج به نوعروسان و دامادهای تحت حمایت کمیته امداد استان از اقدامات حمایتی کمیته امداد بوده است.
وی با اشاره به اینکه صندوق امداد ولایت کمیته امداد با مجوز بانک مرکزی فعالیت می کند و عضو شتاب است ، اظهار داشت: تسهیلات پرداختی صندوق امداد ولایت تا ۱۰ میلیون تومان فاقد کارمزد است و در سال جاری ۹ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه توسط صندوق امداد ولایت به نیازمندان پرداخت شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان از فعالیت ۱۹۹ مرکز نیکوکاری در سطح استان خبر داد و گفت: در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان توسط این مراکز به محرومان و نیازمندان کمک شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار