رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا پای جان برای حفظ سلامت مردم ایستاده ایم.
کد خبر: ۹۴۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 28 February 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه با روسای مراکز آموزشی درمانی شهر اراک و بیمارستان های شهرستان ها، افزود: با توجه به پایان سال ۹۹ و تعطیلات نوروز و از طرفی جهش های گوناگون ویروس کرونا، با تمام تلاش و توان و شبانه روز در حال پیگیری و رفع چالش های موجود هستیم تا با حداقل مشکلات بتوانیم به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان بپردازیم تا شهروندان در این بابت مشکلی نداشته باشند.
متولی سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه باید یاد بگیریم که با کرونا زندگی کنیم، یادآورشد: در تمامی برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های ما کرونا باید لحاظ شود تا ناگهان به وسیله کرونا و جهش های نوپدید آن غافلگیر نشویم.
وی تاکید کرد: امید می رود با هماهنگی صورت گرفته، واکسیناسیون علیه کرونا هرچه سریعتر صورت پذیرد تا یکی از نگرانی های ما در این زمینه رفع شود.
وی افزود: به منظور رفع چالش ها و برنامه ریزی و مدیریت بهتر هماهنگی‌ها و تعامل میان روسا و مدیران مراکز و شبکه بهداشتی درمانی با پرسنل ستادی دانشگاه باید بیشتر و بیشتر شود، همچنین باید مراکز درمانی با یکدیگر نیز روابط سازنده و حمایتی بیشتری داشته باشند چرا که در این روزهای سخت و نفس گیر تعامل و حمایت کردن یکدیگر مهم می باشد.
وی اضافه کرد: ما تا آخرین نفس در کنار مردم و پرسنل بهداشت و درمان هستیم و برای تامین تک تک منابع از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و توقع داریم که این تعامل و حمایت از طرف مراکز نیز وجود داشته باشد و مردم نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی ما را یاری کنند.
وی یادآورشد: امسال با توجه به بحران کرونا سال مالی سختی را گذراندیم که اگر بودجه طرح تحول سلامت از سوی وزراتخانه تامین شود، بر بسیاری از مشکلات فائق خواهیم آمد که به شدت و جدیت پیگیر این موضوع هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با توجه به بحران مالی امسال، امید می رود که با هماهنگی بیشتر روسای مراکز با امور مالی دانشگاه، نیازسنجی و اولویت سنجی شود و از هزینه اضافه جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه رابطه ها باید دو طرفه باشد تا کمترین چالش را داشته باشیم گفت: علاوه بر مشکلات مالی و بحث کرونا پروژه های عمرانی سلامت در حال پیشرفت است که همیشه در هر کاری موانع زیادی وجود دارد، از تمامی روسا و مدیران خواهشمندم که به شایعات و ترمز های خارجی توجه نکنند و وارد بحث های سیاسی نشوند تا بتوانیم بدون هیچگونه حاشیه در حوزه بهداشت درمان پیشرفت کنیم.
دکتر جمالیان، آموزش در حوزه سلامت را امری اساسی و ضروری دانست وافزود: آموزش به روز تمامی پرسنل نقش مثبتی در بالا بردن کیفیت خدمات درمانی دارد، بنابراین آموزش هدفمند پرستاران و پرسنل در هر مرکز به منظور بالا بردن مهارت ها، حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: مراکز درمانی در راستای بالا بردن کیفیت خدمات و افزایش بهره وری تمرکز کنند.
وی گفت: ویترین هر مرکز درمانی اورژانس آن است بنابراین بر روی ارائه خدمات در اورژانس بیمارستان ها بیشتر از قبل تمرکز شود، سرپرستاران نیز نقش مهمی در این زمینه دارند.
دکتر جمالیان تاکید کرد: امروز به منظور بررسی چالش‌ها و نواقص احتمالی موجود در هر مرکز درمانی، جلسه ای برگزار شد و از انتقادات بیان شده بسیار خوشحالیم و این به این معناست که روسا و مدیران مراکز درمانی همواره دغدغه سلامت مردم را دارند، با برگزاری کمیته تخصیص و پیگیری‌های برای رفع مشکلات بیان شده، در طی هفته‌های آتی جلسه ای با همین محوریت به منظور کیفیت سنجی و گزارش دهی رفع چالش ها برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار