معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: صاحبان ۵۱ واحد مرغداری در این استان به دلیل گران‌فروشی بعد از تشکیل پرونده، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
کد خبر: ۹۴۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 28 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، محمدجواد قربانیان ، در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی افزود: بر اساس سیاست های وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مبنی بر کنترل نرخ مرغ زنده با هماهنگی های دستگاه های ذیربط از مرغداری های استان بازرسی به عمل آمد و پس از بررسی ۵۱ واحد مرغداری به دلیل گرانفروشی متخلف شناخته شدند .
وی یادآورشد: ارزش ریالی تخلف این واحدهای مرغداری ۷۵ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال برآورد می‌شود.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان مرکزی از رشد ۲۳ درصدی وصول شکایات ستاد خبری سازمان صمت استان مرکزی خبر داد و ادامه داد: ۷۱۴ شکایت بهمن سال ۹۹ از طریق سامانه این ستاد دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافت شده ۵۷۱ فقره تلفنی، ۱۰۷فقره حضوری و ۳۶ فقره مربوط به ناظران افتخاری (کتبی) بوده و از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۵۴ فقره ( ۲۲ درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۴۵۶ فقره (۶۴ درصد) منجر به عدم احراز تخلف و ۱۰۴ فقره (۱۴ درصد) در حال پیگیری است.
قربانیان افزود: از این تعداد شکایات، ۹۲ درصد یعنی ۶۵۳ فقره مربوط به کالا و بقیه که ۶۱ فقره است مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله مربوط به روغن مایع و نباتی و نان بوده است.
بر اساس اعلام معاونت امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز مرغداران این استان موظف به رعایت مصوبه تنظیم بازار برای عرضه محصولات پروتئینی هستند و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.
بر این اساس و مطابق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی قیمت مرغ زنده ۱۴۴ هزار ریال و برای مصرف کننده ۲۰۴ هزار ریال تعیین شده و فروش این محصول بیشتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار استان ممنوع است.
۶۰۰ واحد مرغداری در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار