رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی فرا رسیدن هشتم اسفندماه روز ملی بسیج جامعه پزشکی را تبریک گفت.
کد خبر: ۹۴۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 27 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، در بخشی از متن پیام دکتر جمالیان آمده است: هشتم اسفند، سالروز بمباران شیمیایی بیمارستان فاطمه زهرا (س) در عملیات والفجر۸ است که روز ملی بسیج جامعه پزشکی نامگذاری شده است.
در ادامه این پیام آمده است: همکاران بسیج جامعه پزشکی همواره در همه حال در کنار حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی، بوده و هستند و برای پیشرفت اهداف حوزه سلامت خالصانه و مخلصانه در حال جهاد بدون هیچ چشم داشتی می‌باشند.
این پیام می افزاید: این روز در واقع روز ارج نهادن به دلاوری‌هاست و بهانه‌ای است برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان والامقام جامعه پزشکی که با نثار جان خود در راه خدمت به این مرز و بوم تا همیشه در دل تاریخ پرافتخار ایران اسلامی نامشان و راهشان جاودانه شد.
درادامه این پیام آمده است: پزشکان و پرستاران فداکار بسیجی در روزهای توپ و تانک و آتش در قالب تیم های اضطراری در خطوط مقدم نبرد و بیمارستان ها و درمانگاه های صحرایی به رفع آلام مجروحان می پرداختند و امروزه نیز علاوه بر این که کشور را به دست تطاول دشمن نمی سپارند، در جنگ علیه کرونا، در کنار مدافعان سلامت همواره تا پای جان ایستاده اند.
این پیام می افزاید:بسیجیان جامعه‌ پزشکی، در همه حال خود را سرباز اسلام و انقلاب و فرزند امام خمینی کبیر می‌شمارند و همواره پایبند به ارزش‌های انقلاب و آماده حضور در عرصه مبارزه فرهنگی، سیاسی، سلامت مردم و امداد و درمان و... بوده و با روحیه ی خستگی ناپذیر فعالیت می کنند.
در این پیام آمده است: بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی از زمان آغاز اپیدمی منحوس کرونا فعالیت گسترده‌ای در راستای پیشگیری از کرونا داشته است و آماده‌سازی تیم‌های اضطراری پزشکی و بهداشتی برای مواقع بحرانی، معرفی کادر درمانی بسیجی به دانشگاه علوم پزشکی اراک با هدف استفاده در بیمارستان های استان، هماهنگی با سایر اقشار بسیج برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی اراک از جمله گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن عمومی و آماده‌باش کانون‌های ۱۵ گانه بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی، بازنشر توصیه های بهداشتی و آموزش بهداشت همگانی برای پیشگیری از کرونا در اقصا نقاط مختلف استان علی الخصوص نقاط محروم و کم برخوردار، حضور در جبهه‌های گوناگون سلامت، رزمایش های کمک مومنانه روحیه ایثار و بسیجی و عملکرد جهادی خود را به نمایش گذاشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار