معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون هیچ گزارش منفی از نظر بروز عوارض جدی بدنبال تزریق این واکسن کرونا ثبت نشده است.
کد خبر: ۹۴۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 24 February 2021

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: سهمیه استان مرکزی از واکسن اسپوتنیک وی روسیه، ۲۶۰ دز بود که  هر فرد باید دو دُز واکسن دریافت کند که براساس آن در فاز نخست ۱۳۰ نفر از پرسنل درمان استان واکسینه شدند.

وی یادآورشد: بر اساس چک لیست‌های موجود و بررسی‌های انجام شده، دریافت‌کنندگان واکسن هیچ عارضه‌ نگران‌کننده‌ای نداشتند و تنها تب مختصر که امری طبیعی و تعریف شده در روند واکسیناسیون است در برخی افراد گزارش شد و خوشخبتانه عواقب جدی مشاهده نشده است.
وی با اشاره به اینکه با وصول مرحله دوم واکسن، باقی پرسنل و کادر درمان واکسینه خواهند شد، تاکید کرد: اگر واکسن در خط تولید قرار گیرد یا میزان دز مورد نیاز برای کشور تامین شود می توان جامعه هدف را شامل سالمندان بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سایر افراد را طبق پروتکل تعریف شده وزارت بهداشت واکسینه کرد.
دکتر علیمحمدی گفت: افراد بهبود یافته از ویروس کرونا برای بازه زمانی ۳ تا ۶ ماهه با توجه به تولید آنتی‌بادی در بدن، نیاز به تزریق واکسن ندارند، هر چند که منعی برای واکسیناسیون این افراد نیز وجود ندارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با توجه به نتایج حاصله توصیه می‌شود که مردم نسبت به تزریق واکسن اصلا بدبین نباشند، چراکه درصد پوشش ۹۱.۶ درصدی دارد و طبق بررسی انجام شده در سطح کشور تاکنون هیچ گزارش منفی از نظر بروز عوارض جدی بدنبال تزریق این واکسن، ثبت نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار