به دلیل نبود اعتبارات کافی برای ایجاد امکانات تحقیقاتی دانش‌آموزان
تابناک: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فضای آموزشی دانش‌آموزان مدارس صدرا گفت: متأسفانه تبلیغات اسلامی از اعتبارات کافی برای ایجاد امکانات تحقیقاتی دانش‌آموزان برخوردار نیست و مشارکت خیّرین می‌تواند در بهبود این شرایط بسیار یاری‌کننده باشد.
کد خبر: ۹۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 13 September 2015

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز 22 شهریورماه در مراسم گردهمایی رابطین و مدیران دبیرستان علوم و معارف اسلامی که با مشارکت استا‌ن‌های مرکزی، اصفهان، لرستان، ایلام، همدان و قم در اراک برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور تمامی اعضاء در این گردهمایی گفت: خوشبختانه مدارس صدرای استان از آمادگی خوبی در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی برخوردارند.

وی از فعالیت شش مدرسه معارف اسلامی در استان خبر داد و گفت: تحقیقات انجام شده گواهی بر تدین خانوادگی دانش‌آموزانی است که در این مدارس تحصیل می‌کنند، اساس فعالیت مدارس صدرا  حرکت دانش‌آموزان به سمت و سوی معارف اسلامی و جذب هرچه بیشتر آنان به اعتقادات و باورهای دینی است، هر استانی شرایط ویژه‌ای برای استقرار دانش‌آموزان تحت پوشش این مدارس را دارا است؛ اما متأسفانه این شش مدرسه استان یا مستأجر آموزش‌وپرورش‌ یا بخش خصوصی هستند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به فضای آموزشی مناسب ویژه دانش‌آموزان مدارس صدرا، گفت: متأسفانه تبلیغات اسلامی از اعتبارات کافی برای به وجود آوردن امکانات تحقیقاتی لازم و کافی برای دانش‌آموزان برخوردار نیست؛ ازاین‌رو مشارکت مسئولان و خیرین نیک اندیش می‌تواند تبلیغات اسلامی و آموزش‌و‌پرورش را برای بالا بردن توان مالی حمایت کنند.

وی بابیان این مطلب که مسئولان امر باید نسبت به جایگاه مدارس صدرا و فعالیت این مدارس اشراف کافی داشته باشند، به دیدار دانش‌آموزان این مدارس با مسئولان ارشد استانی اشاره کرد و افزود: مدارس صدرا جایگاه تربیتی مدیران مکتبی کارآمد هستند که برای رسیدن به این نقطه کمال همگی باید تلاش کرد.

این مقام مسئول بر ضرورت سرمایه‌گذاری کلان در تربیت نیروهای انسانی بسیار متعهد و متخصص تأکید کرد و گفت: دانش‌آموختگان مدارس صدرا باید الگوهای رفتاری و اخلاق‌مدار متخصص در جامعه باشند؛ چراکه آنان در سال های آینده به انسان‌هایی متقی و پرهیزگار در حیطه کاری خویش تبدیل می‌شوند که می‌توانند به عنوان الگوهای رفتاری و اخلاقی مناسب در جامعه معرفی شوند. 

قربان‌پور نشر معارف مکتبی را یکی از انتظارات موجود از مدیران حاذق آینده و تحصیل کرده در دبیرستان‌های معارف اسلامی بیان کرد و با اشاره به اینکه مسئولان فعال در این حوزه برا رسیدن به این نقطه از تمامی سرمایه خویش استفاده می‌کنند، افزود: مدیران تربیت شده در مدارس صدرا باید در دوران مدیریتی خویش با نفوذ در دل‌های مردم مدیریت کرده و همواره در صدد رفع مشکلات آنان برآیند.

وی بابیان این مطلب که دانش‌آموزان مدارس معارف اسلامی در این دوران از سرچشمه ناب الهی و معرفتی سیراب می‌شوند، اظهار کرد: این شرایط زمینه‌های بالا بردن روحیه دین‌مداری و فراهم‌سازی بستر عمومی کشور و گسترش مبانی الهی در جامعه نقش به سزایی خواهد داشت.

قربان‌پور همچنین، به همکاری و تعامل هر چه بهتر خانواده‌ها با مسئولان فرهنگی و آموزشی مدارس صدرا تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی به عنوان نظامی نوین در برابر دو ابرقدرت جهان ایستاده و با تلاش معارف دینی و اسلامی را بسط و گسترش می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان، حضور مسئولان مدارس صدرا از استان‌های یاد شده را نشان از وفاق و همدلی مسئولان دانست و ابراز امیدواری کرد: با تعاملات هرچه بهتر سال تحصیلی جدید را موفق‌تر از سال گذشته آغاز کرده و در دو بخش اداری، مدیریتی و تربیتی به وظایف خویش عمل کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار