مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: طرح پایش حفاظتی ۲۴۰ پلاک بحرانی منابع طبیعی این استان کلید خورده است و بر اساس برنامه تا پایان امسال پرونده تصرفات احتمالی غیرقانونی در این عرصه‌ها بسته می شود.
کد خبر: ۹۱۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 09 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،عبدالحسین محمدی افزود: در گام اول این طرح ۲۰ پلاک بحرانی در هر شهرستان استان از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی رصد می‌شود و وضعیت و شرایط اراضی با نقشه کاداستر تطبیق داده می شود.
وی اظهار داشت: اراضی ملی که به هر دلیل در پلاک‌های بحرانی منابع طبیعی مورد دخل و تصرف واقع شده باشند، مشخص می‌شوند و در آن‌ها برنامه کمربند سبز حفاظتی اجرا و با همراهی بهره‌برداران بومی هر منطقه تومار تصرفات احتمالی در این اراضی در هم پیچیده می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآورشد: پلاک‌های منابع طبیعی در حاشیه شهرها و اراضی طبیعی که ارزش مالی آن‌ها بالا است در زمره پلاک‌های بحرانی قرار گرفته‌اند و امسال پایش حفاظتی می‌شوند.
محمدی ادامه داد: پایش حفاظتی پلاک‌های نیمه بحرانی منابع طبیعی استان برنامه سال آتی این نهاد اجرایی است و مقرر شده با تکمیل شناسنامه همه اراضی و تطبیق آن‌ها با نقشه کاداستر با هرگونه تصرف غیرقانونی برخورد شده و متخلفان به دادگاه ارجاع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار