رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک از اعطای نخستین بورسیه تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد کشور در مراکز آموزش اراک و ساوه با عنوان بورسیه دکتر حسابی خبرداد.
کد خبر: ۹۰۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 19 September 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسین کلانتری در جمع خبرنگاران افزود:هزینه بورسیه دانشجویان دانشگاه آزاد استان مرکزی از درآمدهای غیر شهریه‌ای پرداخت می شود.
وی یادآورشد: بورسیه تحصیلی این دانشگاه با برگزاری آزمون از متقاضیان و علاقمندان آغاز می شود که این آزمون مجازی دارای ۶۰ سوال در دو حوزه عمومی (هوش و استعداد درخشان) و تخصصی برگزار و در همین راستا ۳۰سوال مربوط به حوزه عمومی و ۳۰ سوال مربوط به حوزه تخصصی خواهد بود.
وی با بیان اینکه این بورسیه تنها برای مقطع کارشناسی قابل اجرا خواهد بود افزود:علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۰ مهرماه امسال در رشته‌های فعال واحدهای اراک و ساوه به جز رشته های حقوق، روانشنانسی، تربیت بدنی، حسابداری و مدیریت، ثبت نام کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی یادآور شد:تاریخ برگزاری این آزمون، ۱۱ مهرماه جاری است و مصاحبه علمی آن در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهرماه تعیین شده است.
وی افزود: اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان در این بورسیه تحصیلی، ۲۰ مهرماه امسال اعلام شده و ثبت‌نام از دانشجویان از ۲۱ تا ۲۵ مهرماه صورت می‌گیرد.
کلانتری با بیان اینکه هزینه تحصیل ۵ درصد از پذیرفته شدگان به طور صد در صدپرداخت خواهد شد اضافه کرد: برای ۲۰ درصد از پذیرفته شدگان ۲۵درصد و برای ۷۵ درصد شرکت کنندگان ۱۰ درصد از هزینه های مربوط به تحصیل توسط دانشگاه پرداخت می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک اضافه کرد: هزینه در نظر گرفته شده برای بورسیه تحصیلی دکتر حسابی، از درآمدهای غیرشهریه‌ای پرداخت می شود و هیچ ارتباطی به منابع مالی شهریه‌ ندارد.
وی با اشاره به اینکه این اقدام برای نخستین بار در کشور و در دانشگاه آزاد واحد اراک و ساوه انجام می‌شود اظهار داشت: محدودیت سنی یا معدل تحصیلی برای متقاضیان وجود ندارد این در حالیست که فرآیند موجود پس از نظرسنجی و بررسی‌های بسیار در سازمان مرکزی و مصوبه هیئت امنای استان انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک با اشاره به اینکه برآورد دانشگاه برای ثبت نام متقاضیان بورسیه دکتر حسابی نزدیک به ۵ هزار نفر است ادامه داد: افرادی که بورسیه می‌شوند می‌توانند در خارج از ساعات تحصیل خود در محیط‌‌های دانشگاه مشغول به کار فعالیت شوند در حالیکه در ۳ پژوهشکده دانشگاه آزاد در اراک، هرکدام حداقل ۲۰ نفر می توانند مشغول به فعالیت شوند.
وی افزود: سه دانشکده موضوعی برای دانشگاه آزاد اسلامی اراک تعریف شده که ۱۱رشته در دانشکده هنر و معماری، ۱۳ رشته در دانشکده کارآفرینی و بیش از ۱۵ رشته در دانشکده فرهنگ، ارتباطات و مهارت‌های اجتماعی فعال خواهند بود این در حالیست که دانشکده هنر، معماری و کارآفرینی در فرآیند تصویب است و دانشکده فرهنگ، ارتباطات و مهارت‌های اجتماعی در هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه تصویب شده که برای مراحل نهایی به تهران ارسال خواهد شد.
کلانتری با بیان اینکه هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار پایین است، گفت: برای سال تحصیلی جدید حدود ۴۰۰ رشته به رشته های دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شده در حالیکه حدود۴۲ رشته از این رشته ها در استان مرکزی ایجاد می شوند.
وی افزود: این رشته‌ها با توجه به ظرفیت استان و طرح آمایش منطقه ای تعریف شده که با توجه به این اقدامات آینده استان روشن خواهد بود.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به ۲۶هزار دانشجو ارائه خدمات می کند و ۱۹ واحد و مرکز در سطح استان فعال می باشند که تقریبا ۱۰هزار و ۸۰۰ دانشجو در واحد اراک تحصیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: این دانشگاه ۷ مرکز رشد و ۱۴ سرای نوآوری، شرکت دانش‌بنیان و مراکز تولیدی دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار