مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در مورد تمرکز بر پژوهش های کاربردی تا به امروز دانشگاه علوم پزشکی اراک به اهداف مهمی دست پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 02 September 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر معصومه کلانتری در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک  که با حضور دکتر علی اکبر کریمی رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی برگزارشد افزود: ارتقاء شاخص وبومتریک دانشگاه از رتبه ۳۳ در سال ۲۰۱۹ به رتبه ۲۶ در ژانویه و رتبه ۲۰ در ژولای ۲۰۲۰ و کسب رتبه h index ۶۲ که منجر به رتبه اول در قطب شد، همچنین در بین دانشگاه های تیپ ۲ رتبه پنجم و در کل دانشگاه‌های علوم پزشکی رتبه شانزدهم را داریم.
وی اظهار داشت: حساسیتی که دانشگاه علوم پزشکی اراک در رعایت دستورالعمل های اخلاقی و پژوهش‌های زیست پزشکی در مورد تحقیقات بالینی و کارآزمایی ها دارد، منجر به کسب رتبه اول در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور شد.
وی تاکید کرد: در مورد مجلات اختصاصی، دانشگاه علوم پزشکی اراک توانسته نمایه کبرا که مربوط به رعایت اصول اخلاق در انتشار آثار پژوهشی می‌باشد کسب کند، همچنین مجله اختصاصی توکسیکولوژی که به زبان انگلیسی منتشر می شود در سال گذشته نمایی اسکوپوس (scopus) را کسب کرد.
وی یادآورشد: ۷ برنامه رجیستری در سطح دانشگاه در زمینه انجام پژوهش های کاربردی در حال فعالیت است که می توان گفت مهمترین برنامه هایی هستند که در خصوص تحقیقات بالینی می توانند در دانشگاه برنامه ریزی شوند.
مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: شش مورد این تحقیقات در خصوص آرتریت روماتوئید، سکته مغزی، آسیب طناب نخایی، تروما، بیماری های ایسکمیک قلبی و سرطان سینه، همچنین کرونا به طور خاص در استان می باشد، که ۳ پروژه فناوری نیز به صورت مشترک با ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده است؛ در زمینه کنترل عفونت در آی سیو، تولید کولین کلراید، ال کارنیتین و اسید آمینه های لیزین و متیونین که در قالب یک تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه و معاونت ثبت شده که منتظر تایید دفتر ستاد توسعه زیست فناوری و اختصاص بودجه آن می باشیم.
کلانتری افزود: در خصوص طب سنتی و مکمل، دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی از مجلات اختصاصی را انتشار داده است، که این قابلیت را دارد که از زبان فارسی به زبان انگلیسی ارتقا پیدا کند و انتشار آن در زمینه کسب نماد پابمد(pubmed) و تنها نشریه در سطح مدیترانه می‌تواند به صورت بین المللی به انتشار مقالات طب سنتی بپردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار