نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام راحل از شاگردان غدیر است و پرچم غدیر امروز بر دوش رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 07 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نمازجمعه اراک با بیان اینکه غدیر دانشگاه بزرگ انسانیت،عدالت و مکتب انسان سازی، حمایت از محرومان، ایتام و فقرا است افزود: غدیر چراغ روشنایی برای بشیریت تا قیام قیامت است و ولایت امیرالمومنین (ع) بزرگترین افتخار برای شیعان است.
وی با بیان اینکه بر اساس روایات، پیروان واقعی امیرالمومنین (ع) پیروزمندان حقیقی دنیا و آخرت هستند یادآورشد: شیعان باید قدر خود را بدانند و در همه امور زندگی راه حضرت علی (ع) را سرمشق زندگی خود قرار دهند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه تجلی غدیر در قیامت است گفت: همه باید افتخار و تلاش کنند تا حاصل عمر آنها عشق به امام علی (ع) و فرزندان آن امام همام باشد.
وی اظهارداشت: سیاست دشمنان، هیتلری و چنگیزخانی است اما سیاست جمهوری اسلامی علوی، فاطمی، حسنی و حسینی و آمیخته با اخلاق، قرآن و ولایت است.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه همه باید پس از دهه امامت و ولایت خود را برای عزاداری سرور و سالار شهیدان آماده کنند افزود: همه باید این ایام را با معنویت، با انگیزه، قانون محور و سلامت محور و بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار کنند.
وی یادآورشد: در تمام ایام ماه محرم و صفر عزاداری‌ها باید بر اساس حفظ سلامت مردم و عزاداران برگزار شود و همه بدانند در مقابل هرگونه سهل‌انگاری که موجب افزایش شیوع این بیماری شود، مسئول هستند.
وی با بیان اینکه مبحث همدلی و مواسات در ایام ماه محرم و صفر و در روزهای باقی مانده از ایام ذی الحجه باید مورد توجه جدی قرار گیرد گفت: مردم می‌توانند نذورات خود را در قالب تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا اختصاص دهند.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه از هفدهم ماه شعبان و با دستور رهبر معظم انقلاب بحث همدلی و مواسات در استان مرکزی مورد توجه قرار گرفته است افزود: در مرحله نخست، حدود ۱۸۰ هزار بسته غذایی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده و امید می رود در مرحله دوم هم مردم این استان افتخارآفرینی کنند و گام‌های بلندی در این زمینه بردارند.
وی یادآورشد: مردم در کمک به نیازمندان با خداوند و امام زمان (عج) معامله کنند و بدانند اجر و پاداش اصلی آنها نزد خداوند و در آخرت است.
امام جمعه اراک با همدردی با مردم لبنان در حادثه انفجار مهیب گفت: به طور قطع در این حادثه دست‌های پلیدی در کار بوده است، دشمنان از هر طریقی به دنبال غارت کشورهای اسلامی و رسیدن به منافع خود و اسرائیل جنایتکار هستند اما کور خوانده‌اند و آنها باید فکری به حال مسایل کشورهای خود کنند.
وی با بیان اینکه وجود ۲ هزار و ۷۵۰ تن نتیرات آمونیاک در انبار شماره ۱۲ بیروت نیز یک غفلت و اشتباه بوده که امید می رود یک درس باشد افزود: امید است دولت، مجلس و مردم لبنان با کمک کشورهای همسایه دست در دست هم گذارند تا به زودی خرابی‌های ایجاد شده را از نو بسازند.
وی، از تلاش‌ها و اقدام هوشمندانه و مقتدرانه وزارت اطلاعات در ضربه به انجمن موسوم به پادشاهی ایران و دستگیری سرکرده گروهک تروریستی تندر قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار