کیشانی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استفاده از ارقام مناسب هر منطقه نقشی مهم و موثر در افزایش عملکرد تولید محصولات ایفا می کند.
کد خبر: ۸۷۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ 04 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، کیشانی، از برگزاری کمیته بذر با دستور کار برنامه ریزی برای نفوذ و توسعه بذر گواهی شده و ارقام مختلف گندم و جو اعم از دیم و آبی در این سازمان خبر داد و افزود: توسعه و تنوع ارقام گندم و جو در اراضی دیم و آبی در سطح استان از جمله اهداف سازمان جهاد کشاورزی در راستای ارتقا امنیت غذایی است.
وی به سطح اراضی کشت جو و گندم در استان اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت گندم آبی در استان ۴۶ هزار هکتار، گندم دیم ۱۹۶ هزار هکتار و جو آبی و دیم به ترتیب ۴۵ هزار و ۹ هزار هکتار است.
وی یادآورشد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تهیه و توزیع ۴۵ درصد بذر مورد نیاز گندم و جو از دو طریق تولید در استان و تامین از سایر استان ها به صورت گواهی شده در دستور کار سازمان در سال جاری قرار گرفته است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه کمیته بذر با حضور مدیران شهرستان ها به مدت سه روز در سازمان جهاد کشاورزی استان در حال برگزاری است، گفت: جلسه اول این کمیته با حضور کارشناسان مربوطه و مدیران چهار شهرستان ساوه، زرندیه، محلات و دلیجان برگزار شد.
پس از بحث و تبادل نظر در این جلسه مقرر شد، در شهرستان ساوه ۳هزار و ۲۹۰ تن ، زرندیه هزار و ۲۵ تن، محلات ۱۵۵ تن و در شهرستان دلیجان ۱۳۹ تن بذر گواهی شده گندم و جو آبی و دیمی توزیع شود.
وی ادامه داد: در شش شرکت موجود در حوزه تولید بذر گواهی شده در استان مرکزی حدود ۱۱ رقم بذر گندم آبی، ۶ رقم جو آبی و ۶ رقم نیز گندم دیم تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار