رییس هیات ورزش‌های همگانی مطرح کرد:
رئیس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر استان رتبه نخست را در بحث آموزش ورزش های همگانی دارد.
کد خبر: ۸۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 29 August 2015
رازیتا حیدری در نشست خبری این هیات که در محل هیات ورزش‌های همگانی برگزار شد، افزود: خوشبختانه این روزها در شهرستان‌ها هم شاهد حضور فعال مردم در خصوص برگزاری همایش‌ها و مراسمات مربوط به ورزش‌های همگانی هستیم که این موضوع باعث افتخار است.

وی افزود: برای روز 13 شهریورماه نیز همایش صبح و نشاط را در شهرستان نیشابور خواهیم‌داشت که از شبکه استانی و شبکه سوم سیما پخش می‌شود، در خصوص مکان برگزاری این همایش هنوز شورای تامین استان و مراجع ذیربط در شهرستان نیشابور تصمیم نهایی را نگرفته‌اند و هرزمان نتیجه حاصل شد مکان‌ها را اعلام خواهیم‌کرد. این همایش بین 3 تا 9 کیلومتر پیاده‌روی خواهد داشت و با وجود اینکه قرعه‌کشی خودرو حذف شده و به جای آن شاهد اهدای هدایای ورزشی هستیم که باز هم امیدواریم تا استقبال خوبی از سوی مردم داشته‌باشیم.

حیدری در خصوص میهمانان ویژه این مراسم تاکید کرد: قطعا میزبان ریاست محترم فدراسیون و مسئولین استانی خواهیم ‌بود، ضمن اینکه شاید بتوانیم میزبان جمعی از مدیران ارشد وزارت ورزش باشیم که البته هنوز قطعی نیست.

وی در خصوص کمیته‌های زیرمجموعه هیات ورزش‌های همگانی گفت: 25 کمیته زیرمجموعه داریم که برخی از آن‌ها بین 3 تا 10 زیرمجموعه دارند. برخی از این کمیته‌ها در بحث قهرمانی و بخشی دیگر در بحث آموزش و فراگیر کردن ورزش مربوطه فعالیت دارند. نباید فراموش کنیم که در راس همه امور ما، فدراسیون و وزارت ورزش قرار دارند و برنامه‌هایی که قالب خط و مشی هیات را تشکیل می‌دهند از طریق وزارت و فدراسیون به ما ابلاغ می‌شوند.

وی افزود: برای مثال در سال گذشته که از طرف وزارت، سال آموزش نامیده شده ‌بود شاهد بودیم که 80 کلاس مربی‌گری برگزار کردیم که پس از تهران با آن جمعیت دوم شدیم. همین امروز نیز که با هم صحبت می‌کنیم بین 700 تا 800 نفر در نوبت حضور در کلاس هستند.

رییس هیات ورزش‌های همگانی در خصوص مشکلات مالی هیات تصریح کرد: واقعیت امر این است که هیات‌های مظلومتر از ورزش‌های همگانی هم داریم، باید قبول کنیم که شرایط کلی اقتصاد مملکت شرایط خوبی نیست اما آیا می‌توانیم بگوییم چون پول نیست پس در هیات را ببندیم و برویم؟ قطعا اینگونه نمی‌شود پس باید با برنامه‌ریزی و جذب اسپانسر به ادامه کار خود ادامه دهیم همانطور که تا به امروز نیز در همین راستا گام برداشته‌ایم البته باید گفت 20 ماه است که از اداره کل ورزش و جوانان دریافتی نداشته‌ایم.

حیدری در خصوص برگزاری کلاس‌ها و انتقاداتی که مطرح می‌شود گفت: استانی با 6 میلیون جمعیت به نظر شما به چه تعداد باید مربی و فرد آموزش‌دیده داشته‌باشد؟ ضمن اینکه باز هم تاکید می‌کنم این برگزاری کلاس‌ها نیز دقیقا در چارچوب دستوراتی بوده که از فدراسیون و وزارت به ما رسیده‌است، دوما از نظر منطقی حتی اگر مربیان نتوانند جذب باشگاه‌ها شوند آیا حداقل این کلاس‌ها و دوره‌های 60 ساعته برای زندگی خود فرد تاثیری ندارد؟ همگانی کردن ورزش یعنی همینکه تمام تلاش خود را به کار گیریم تا مردم جذب ورزش شوند. اینکه در بسیاری از باشگاه‌ها افرادی بدون مدرک مربی‌گری فعالیت می‌کردند نشان می‌داد که به برگزاری کلاس‌ها نیاز داریم و خوشبختانه به این قضیه به خوبی پرداخته‌ شد.

حیدری در خصوص شائبه‌های مطرح‌شده راجع به سازمان بازرسی و پول‌هایی که در هیات ورزش‌های همگانی با علامت سوال مواجه شده‌اند، تاکید کرد: تا به امروز هیچ نقطه سیاهی در کارنامه من وجود نداشته و از اینجا به بعد هم وجود نخواهد داشت، ضمن اینکه روزی که من این شایعه را شنیدم به حسابدار هیات گفتم تمام مدارک را به دوستان بدهد تا هر شائبه‌ای وجود دارد برطرف شود، قطع به یقین این شایعات از سوی کسانی مطرح شد اما ما با قدرت به کار خود و انجام ادامه برنامه‌ها ادامه می‌دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار