استاندار مركزي:
استاندار مرکزی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: درآمدهای وصولی این استان از محل مالیات‌ها در بودجه سال آینده ۴۰ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۸۱۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 02 January 2020

به گزارش تابناک مرکزی سید«علی آقازاده» افزود: درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه سال آینده کشور حدود ۲۵ درصد افزایش یافته و افزایش ۴۰ درصدی این درآمدها برای این استان کار مضاعفی را در حوزه مالیاتی برای استان به همراه دارد.

وی ادامه داد: افزایش درآمدهای مالیاتی استان‌ها بدون مشورت با مسوولان استانی انجام شده و نیاز است این‌مهم از سوی نمایندگان استان مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها افزایش درآمد مالیاتی دولت در بودجه سال آینده از محل افزایش مالیات‌ها نیست بلکه از محل اخذ مالیات‌های معوق و فرارهای مالیاتی تامین می‌شود.

آقازاده ،تغییر ساختار بودجه کشور را از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب و برخی کارشناسان اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: بر این اساس مقرر شده تا  ساختار بودجه سال آینده با حضور کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و رییس مجلس شورای اسلامی بررسی  و متناسب با این وضعیت روز تنظیم شود که این مهم محقق نشده است.

وی ادامه داد: تحریم‌های ضالمانه دشمنان انقلاب اسلامی در سه سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت در بودجه کشور به همراه داشته است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: درآمدهای نفتی کشور در بودجه سال ۹۵ حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیارد دلار بود که این رقم در بودجه سال جاری حدود  ۱۵ درصد کاهش یافته است.

آقازاده، افزایش تمرکز در بودجه را از جمله مشکلات عنوان کرد و گفت: این مهم با سیاست‌های دولت مبنی بر تمرکز زدایی همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: تمرکز زدایی در بودجه سال آینده افزایش تحقق بودجه را به همراه دارد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: افزایش تمرکز برخی مشکلات در طرحهای مشارکتی را رقم می‌زند و ادامه این روش عدم تکمیل طرح بیمارستان ولیعصر اراک تاپایان سال ۹۹ را سبب می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار