مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد؛
مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: پالایشگاه شازند اقدامات لازم را برای کاهش آلایندگی این مجموعه و خروج از لیست صنایع آلاینده در دستور کار قرار دهد
کد خبر: ۸۰۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۶ 30 December 2019

ضرورت انجام اقدام لازم ازسوی پالایشگاه شازند برای کاهش آلایندگی

رضا میرزایی روز گذشته در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ روز پاک،۲۲۷ روز سالم، ۳۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها در اراک گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: موج اول آلودگی هوا از چهارم آذرماه آغاز شد که در پنجم آذر به شاخص ۱۶۲ رسید و ناسالم برای تمامی گروه‌ها اعلام شد.

وی بیان کرد: موج دوم آلودگی هوا از ۲۲ آذرماه آغاز و کمیته اضطرار نیز به موجب آن تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به هم افزایی دستگاه‌های متولی اقدامات کمیته اضطرار آلودگی هوای اراک مورد تأیید سازمان حفاظت از محیط زیست نیز قرار گرفت.

میرزایی گفت: با توجه به آلودگی هوای شهر اراک کمترین روز‌های تعطیل را شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: در دو سال اخیر بهبود وضعیت کیفی و کاهش آلایندگی پالایشگاه شازند را پیگیری کردیم و امیدواریم با اقدامات لازم از لیست صنایع آلاینده خارج و جزو صنایع سبز شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی بیان داشت: اقدامات پالایشگاه را به مرجع قضائی اطلاع داده و بحث ماده ۱۶ را در این خصوص اعلام کردیم. پالایشگاه خود اظهاری را نیز باید پیگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار