در مراسم بزرگداشت پدر علم زمین‌شناسی ایران عنوان شد
تابناک: فرماندار آشتیان گفت: مجموعه فرهنگی دکتر قریب با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی کلنگ‌زنی می‌شود تا نمادی برای شهرستان آشتیان باشد
کد خبر: ۷۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸ 20 August 2015

به گزارش تابناک مرکزی،‌ به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان همزمان با هفته فرهنگی شهرستان آشتیان، مراسم بزرگداشت پدر علم زمین‌شناسی ایران دکتر عبدالکریم قریب گرکانی با حضور امام جمعه و روسای ادارت و نهادهای این شهر در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان برگزار شد.

دکتر علی روشنایی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان در این مراسم گفت: دکتر عبدالکریم قریب خدمات بسیار زیادی به ایران اسلامی تقدیم کرده است. کتاب‌های نگاشته‌شده از دکتر قریب امروز در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و حتی جهان در حال تدریس است و این نشان از علم سرشار این استاد است.

دکتر علی روشنایی، دکتر قریب را موسس رشته زمین‌شناسی در این دانشگاه خوانده و اظهار کرد: خدماتی که دکتر قریب به دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان داشته بسیار زیاد و گرانقدر است.

مجموعه فرهنگی دکتر قریب به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود

وی، موزه زمین‌شناسی پارس را یکی از مراجع زمین‌شناسی بی‌بدیل در استان مرکزی معرفی و اظهار کرد: دانشجویان تربیت شده از سوی وی این موزه زمین‌شناسی را تدارک دیده‌اند که یک منبع خاص برای مطالعه کارشناسانه است.

روشنایی با بیان اینکه قریب در چند زمینه می‌تواند به عنوان الگو و نمونه آرمانی برای دانشگاهیان باشد، نمونه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر دانشگاهی (آکادمیک)، ترکیب معرفت علمی با تجربه، فردی نمونه در شناخت آگاهی از حقوق سلامت و احترام به نفس و رعایت نظم در تمام امور زندگی را در این زمینه عنوان کرد.

محمود حسنی فرماندار آشتیان نیز در ادامه این همایش گفت: مجموعه فرهنگی دکتر قریب با پیگیری‌های صورت‌گرفته به زودی کلنگ‌زنی می‌شود تا نمادی برای شهرستان آشتیان باشد.

محمود حسنی افزود: خدمت به مردم و کشور و تعصب نسبت به ایران اسلامی مهمترین ویژگی دکتر قریب است و به همین دلیل است که وی در کنار جایگاه علمی دارای جایگاه اخلاقی ویژه نیز است.موسس دانشگاه اراک

دکتر عبدالکریم قریب، پدر علم زمین‌شناسی ایران، موسس دانشگاه اراک، عضو انجمن کانی‌شناسی و بلورشناسی فرانسه، مشاور سازمان انرژی اتمی و استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران بوده است.

دانشگاه تربیت معلم در سال ۱۳۷۱ برای ارج نهادن به تلاش‌های علمی استاد سمیناری تشکیل داد همچنین سازمان انرژی اتمی نیز در سال ۱۳۷۲ بخشی از کتابخانه این سازمان را به نام وی نامگذاری کرد.

وی در سال 1381 به دلیل بروز سکته قلبی درگذشت و بنا به وصیت وی در زادگاهش آشتیان به خاک سپرده شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار