بیماری نیوکاسل
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح ایمن سازی ۴۷۵ هزار طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با هدف مهار تهدید‌های احتمالی در این استان کلید خورد
کد خبر: ۷۹۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 30 October 2019

طرح ایمن‌سازی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان مرکزی کلید خورد

محسن شانقی روز چهارشنبه در حاشیه آغاز طرح واکسیناسیون طیور بومی روستای گوار علیه نیوکاسل اظهار داشت: طرح ایمن سازی طیور بومی روستایی استان علیه نیوکاسل ۲۰ مهر همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی آغاز شده و تا ۱۵ آبان ماه به تدریج در تمامی مناطق روستایی شهرستان‌ها ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل این طرح هر چهار ماه یک‌بار در کشور و استان مرکزی اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: هشت هزار قطعه طیور بومی همزمان با نخستین روز هفته پدافند غیرعامل در روستای گوار علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.
شانقی خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون طیور بومی روستا‌ها سال گذشته به‌صورت نمونه در ۱۱ استان کشور اجرایی شد و امسال این طرح در سراسر کشور انجام شده است.
وی گفت: ۴۰ میلیون قطعه طیور بومی در روستا‌های کشور در این طرح علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: نیوکاسل از جمله بیماری‌های خطرناک در طیور است که با خسارت و تلفات بالا همراه است و شیوع آن تا ۹۰ درصد خسارت ایجاد می‌کند.
شانقی گفت: طرح واکسیناسیون طیور بومی روستا‌های استان در راستای اجرای طرح‌های هفته پدافند غیرعامی و مقابله با بیماری نیوکاسل در بین طیور صنعتی و سنتی اجرایی می‌شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: برگزاری ۵۰۰ در هفته پدافند غیرعامل  استان پیش‌بینی شده که از هشتم تا ۱۴ آبان ماه در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل در شهر‌ها و روستا‌های استان اجرا می‌شود.
مسعود فراهانی افزود: اجرای ۳۰ رزمایش زیستی، شیمیایی، سایبری، قطع برق و مخابرات از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامی در استان مرکزی است.
وی ادامه داد: ۵۰ دوره آموزشی و سه همایش استانی نیز در هفته پدافند غیرعامل برگزار می‌شود و بهره‌برداری از  ۱۵ مرکز مرتبط با پدافند غیرعامل نیز هدفگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار