به دلیل بد عهدی های شرکت ایرالکو در حوزه اصلاح الایندگی ها
تابناک: استاندار مرکزی گفت: انتظارات مردم استان مرکزی به ویژه کلانشهر اراک در خصوص کاهش آلودگی هوا به حق است و باید محقق شود.
کد خبر: ۷۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 18 August 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی محمود زمانی قمی استاندار مرکزی  در نشست مشترک کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، شورای اداری و ستاد مدیریت بحران استان مرکزی در اراک که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد گفت: وضعیت کیفیت هوای کلانشهر اراک با اقدام های صورت گرفته نسبت به سال های گذشته روند کیفی را در پیش گرفته است.

زمانی قمی با اشاره به اجرایی شدن بسیاری از مصوبات کاهش آلودگی و پیگیری جدی برخی دیگر  از مصوبات کاهش آلودگی در استان مرکزی افزود: ایرالکو به تعهدات خود در موقع و زمان بندی صورت گرفته عمل نکرده و بخشی از دیگ های قدیمی هنوز از مدار تولید خارج نشده است.

وی تصریح کرد: وضعیت فعالیت و تعهدات زیست محیطی بیش از 10 سال گذشته شرکت ایرالکو با بد عهدی ها درآمیخته و اینک آستانه تحمل کارگروه کاهش آلودگی و مقررات در این کندی لبریز شده است.

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه اگر روند در حوزه اصلاح آلایندگی ها در ایرالکو به شکل کنونی پیش رود جنس تصمیمات در مدیریت کلان استان برای این شرکت متفاوت می شود اظهار کرد:مساله کارخانه املاح معدنی و تالاب میقان نیز با کار مطالعاتی در دست بررسی است و امید است تصمیم های خوبی در این راستا گرفته شود.

وی افزود: برای بحث پساب ها و توسعه فضای سبز در این استان به ویژه کلانشهر اراک باید تصمیم های جدی گرفته شود چرا که راهبری صحیح این حوزه یکی از چالش های اصلی زیست محیطی استان است.

زمانی قمی به کمبودهای نیروی انسانی در سازمان محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست این استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در چند سال گذشته در سازمان هایی که نیاز به نیرو بوده جذبی صورت نگرفته و محیط بانان این سازمان استخدام نشده اند.

استاندار مرکزی  آبگرم محلات را یکی از با ارزش ترین ثروت های ملی ایران دانست که بر اساس نظر کارشناسان امر، نظیر این آبگرم تنها در فرانسه وجود دارد و افزود: متاسفانه این آبگرم به دلیل نبود دقت کافی و فعالیت معادن مختلف شکل واقعی منطقه از بین رفته، دبی آب پایین آمده و درجه حرارات آب دچار تغییر شده است.

زمانی قمی در پایان سخنان خود در نشست مشترک کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: انتظار است این مهم در شورایعالی معدن رسیدگی شود و دیگر مجوزهای بهره برداری در این منطقه تمدید نشود و مجوزهای جدید نیز باطل شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابوالفضل محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
سلام.به گوش مسولان ایرالکو برسانید,کمی بیشتر به فکر اشتغال زایی باشند.و به بیکارهایی که از سوی اداره کار معرفی میشوند,کار بدهند,با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار