ضعف شهرداری در تملکات سال 94
تابناک: عضو شورای اسلامی شهر اراک در صحن علنی شورا گفت: شورای شهر اراک تنها مجوز ساماندهی بقعه آقا نورالدین عراقی را صادرکرده است و تخریب این قبرستان طبق قانون نبوده است
کد خبر: ۷۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶ 14 August 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی دکتر منوچهر کاظمی، عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی اراک ، ضمن انتقاد از برخی فعالیت های صورت گرفته در شهرداری، به طرح سوالاتی از شهردار پرداخت و گفت: ما بعنوان عضو شورای شهر وظیفه داریم اگر مشکلی در شهر و ضعفی در عملکرد مسئولین شهرداری می بینیم پیش از آنکه به معضل تبدیل شود، مطرح کرده و پاسخ آن را از شهردار بخواهیم.

کاظمی با بیان این مطلب، از تخلف صورت گرفته در ارتباط با صدور دو فقره پروانه ساختمانی در منطقه دو شهرداری خبرداد و افزود: متأسفانه پروانه این دو ساختمان که با کاربری تجاری و مسکونی می باشند، بدون رعایت ضوابط معمول صادر و عوارض دریافتی براساس تعرفه قدیم (سال 92) که نسبت به سال 93 تفاوت چشگیری دارد اخذ گردیده است.

وی در ادامه به تخریب بقعه آقا نورالدین عراقی(ره) توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: طبق قانون، تخریب بنایی که به ثبت ملی رسیده، ممنوع است. شورای شهر تنها مجوز ساماندهی این قبرستان را صادر نموده نه تخریب آن را. بنده از سکوت شورای شهر در این خصوص گله مندم.

عضو شورای شهر همچنین درخصوص برخی از مدیران و معاونین شهرداری که مدتهاست با عنوان سرپرست فعالیت دارند، عنوان کرد: این موضوع باید تعیین تکلیف شود، اگر این افراد شرایط مسئولیت را ندارند هرچه سریعتر فرد کارآمدتری جایگزین گردد و اگر قوی هستند باید حکم آنها زده شود تا انگیزه کار کردن داشته باشند.

منوچهرکاظمی، اضافه کرد: بعضی از سازمان های شهرداری اراک به دلیل ضعف مدیریت خوب عمل نمی کنند، شهرداری در بحث فرهنگی بسیار ضعیف عمل کرده،کیفیت پروژه های عمرانی پایین است و ناظر مقیم در طرح ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تخلفات ساختمانی در سطح شهر بسیار زیاد شده و همه احکام کمیسیون ماده صد بایگانی می شود

کاظمی اظهار داشت: در سال 93 میزان اعتبارات تخصیص یافته برای تملکات شهرداری 820 میلیارد ریال بوده است، که مقرر شده بود تا پایان سال خیابان سید الشهداء از دو طرف عقب نشینی شود. اما هیچ اقدامی صورت نگرفت. در تملکات سال 94 نیز شهرداری ضعیف عمل کرده است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: پارک ملت اراک مصوبه اجرایی نداشت و اگر هم داشت اعتباری برای آن در سال جاری دیده نشده بود، اما چون تمایل به اجرای آن وجود داشت عملیاتی شد، از سوی دیگر احداث چهار سوله ورزشی که دارای مصوبه دوره سوم هستند اجرا نشده چون اعتقادی به این مساله وجود ندارد، گرم خانه ها نیز به دلیل نبود اعتقاد به آن کلنگش هم به زمین نخورد.

کاظمی گفت: طبق گفته شهردار قرار بود امسال، هر ماه یک پروژه عمرانی بزرگ در شهر افتتاح شود که پس از یکی دو مورد، این موضوع نیز به فراموشی سپرده شد.

وی همچنین ضمن اشاره به بحث خیابان 55 متری و زمان اجرای آن، از عدم پرداخت به موقع حقوق برخی از پرسنل شهرداری سخن گفت و از شهردار خواست برخورد قانونی با پیمانکاران متخلف صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک، در پایان تأکید کرد: طرح این سوالات صرفاً به جهت تعامل و همکاری به منظور رفع مشکلات در حوزه شهری و مدیریتی بوده که بیشتر مورد توجه و نظارت شهردار قرار گیرد و با مسئولین امر برخورد قانونی داشته باشد. چرا که ما می بایست پاسخگوی مردم درخصوص تک تک اقدامات انجام شده باشیم. وگرنه شهردار مورد حمایت همه اعضای شورا بوده و هدف از طرح این مسائل تنها آبادانی شهر است.

منبع:شورای شهر اراک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار