مدیر سایت پتروشیمی خمین:
تابناک مرکزی: مدیر سایت پتروشیمی خمین گفت: پتروشیمی شهرستان خمین ۱۰ ماه دیگر و قبل از مهرماه سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۶۸۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 02 December 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صداوسیما ؛ پتروشیمی خمین پس از نصب و تجهیز توسط مهندسان و پیمانکاران و کارگران بومی و ایرانی حدود ۱۰ ماه دیگر و قبل از مهرماه سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

 مدیر سایت پتروشیمی خمین گفت: ظرفیت تولیدی این واحد سالانه ۱۸۵ هزار تن پروپلین در گرید‌های مختلف است.

دلخوش افزود: این واحد تکنولوژی تولید ۱۲ گرید کامپاند را دارد که علاوه بر صادرات در مجموعه‌های داخلی کارخانجات، تجهیزات پزشکی و خودرویی کاملا قابل استفاده است.

گرید‌های معمولی پروپیلن مصارفش در کیسه و گونی بافی، فرش، موکت و تجهیزات پزشکی است.

 کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه پتروشیمی خمین هم گفت: مخازن کروی شکل پروپلین توسط کارگران و مهندسان ماشین سازی اراک ساخته و نصب شده است.

کاظمی افزود: خوراک این واحد سالانه ۳ هزار تن است که از پالایشگاه‌های اصفهان و شازند خواهد بود.

سرمایه گذار بخش خصوصی تا کنون ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پتروشیمی خمین صرف کرده است وپیش بینی می‌شود این مبلغ تا پایان کار به ۸۵۰ میلیارد تومان برسد.

تهرانی فرماندار شهرستان خمین هم گفت: این واحد تولیدی یکی از واحد‌های پایین دستی پتروشیمی محسوب می‌شود و تولید آن ماده‌ای به نام پتروپیلین خواهد بود.

این واحد صنعتی می‌تواند ۱۷ درصد از کل مصرف پرو پیلن کشور را تامین کند.

عملیات اجرایی پتروشیمی خمین در زمینی به مساحت ۳۳ هکتار و ۱۰ کیلومتری شهر خمین در سال ۹۶ آغاز شد و تا کنون ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می‌شود نیمه اول سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار