تابناک: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شمار تلفات طاعون نشخوارکنندگان در هفتاد قله به 350 راس رسید
کد خبر: ۶۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 23 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین پایش عمومی روز چهارشنبه در منطقه هفتاد قله شمار تلفات کل، بز، قوچ و میش مبتلا به طاعون نشخوار کنندگان حدود 350 لاشه است که با توجه به وسعت منطقه و وجود نقاط غیر قابل دسترس، این رقم با افزایش بیشتری همراه می شود

وی افزود: شمار تلفات ناشی از طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک اراک به مرز 350 راس رسید.

ابراهیمی کارنامی  با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به گواه مسوولان و دست اندرکاران این بخش از هیچ اقدامی برای کنترل و مهار این بیماری فروگذار نکرده و در شرایط کنونی تنها پیشگیری از شیوع این بیماری قابل انجام است گفت:متاسفانه روند شیوع ویروس طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه هفتاد قله مهار نشده و تلاش ها برای نجات جمعیت حیوانی این منطقه حفاظت شده ادامه دارد.

وی بیان کرد: ورود گردشگران، دام های اهلی و ساکنان بومی و مجاور این منطقه به کانون بیماری ممنوع شده و استفاده از ضدعفونی کننده های جدید نیز در دستور کار محیط بانان قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: لاشه های کشف شده در منطقه هفتاد قله بیشتر مربوط به کل، بز و کلچه است که در سنین یک تا چهار به واسطه ویروس طاعون نشخوار کنندگان تلف شده اند.

این مقام مسئول کمبود نیرو را یکی از مهمترین چالش های پیش روی این اداره دانست و تصریح کرد : هم اینک 77 درصد از ردیف های پستی این اداره کل خالی است

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی  گفت: حفظ محیط زیست بدون جلب مشارکت عمومی میسر نیست و رسانه ها به عنوان پیش قراولان عرصه اطلاع رسانی می توانند در افزایش جلب مشارکت های عمومی در حفظ و احیای محیط زیست تاثیر گذار باشند.

حدود یک ماه و نیم است که منطقه هفتاد قله اراک با طاعون نشخوار کنندگان کوچک که نوعی بیماری ویروسی است، دست پنج نرم می کند.

منطقه حفاظت شده هفتاد قله به مساحت 97 هزار و 407 هکتار در 25 کیلومتری شمال شرقی اراک و بین شهرستان های اراک، محلات و خمین واقع شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار