رئیس اداره تأمین اجتماعی خاتم:
رئیس اداره تأمین اجتماعی شهستان خاتم با اشاره به اینکه فرهنگ بیمه برای بسیاری از مردم جا نیفتاده است، گفت: عموم مردم از حقوق خود و مزایایی که می‌توانند استفاده کنند بی‌اطلاع‌اند.
کد خبر: ۶۳۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 25 July 2018

 محمد باقری‌نژاد در خصوص جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در شهرستان خاتم، گفت: ۱۸ هزار نفر از مردم این شهرستان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و از خدمات این سازمان بهره می‌برند.

وی جمعیت مستمر بگیر خاتم را با احتساب خانواده‌هایشان هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در سه ماه ابتدایی سال ۹۷ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان مستمری به این خانواده‌ها پرداخت‌شده است.

رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان خاتم با اشاره به اینکه هر چه اوضاع اقتصادی بهتر و مناسب‌تر باشد، تأمین اجتماعی پایدارتر است اظهار داشت: رونق اقتصادی رابطه‌ی مستقیمی با تأمین اجتماعی دارد و در چند سال اخیر که رکود اقتصادی بر کشور حاکم بود تأمین اجتماعی بی‌تأثیر از آن نبود، بااین‌وجود هیچ وقفه‌ای در ارائه‌ی تعهدات به بیمه‌شدگان صورت نگرفت.

باقری نژاد بابیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی سیاست‌ها و اقدامات خود را در راستای شعار سال تنظیم کرده است، تصریح کرد: اقدامات مهم امسال بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب, طرح مشوق‌های بیمه‌ای و طرح کارورزان است.

این مقام مسئول تأمین اجتماعی را سازمانی پیشرو در خدمات الکترونیک دانست و بیان داشت: ارسال لیست حق بیمه کارفرمایان رانندگان و مشاغل آزاد، ابلاغ‌های الکترونیکی و بازرسی‌ها ازجمله خدماتی است که غیرحضوری انجام می‌شود.

وی از حذف دفترچه‌های درمانی و جایگزینی کارت هوشمند به‌جای آن خبر داد و خاطرنشان کرد: از فواید حذف دفترچه‌های درمانی آن است که استفاده از دفترچه‌های همدیگر به صفر برسد و همچنین باعث می‌شود سوابق بیماری و داروی بیمار تا چند سال در این کارت ذخیره باشد و مشکلات تأمین اعتبار و تعویض دفترچه منتفی شود.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شهرستان خاتم مهم‌ترین مشکلات بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را عدم آشنایی بیمه‌شدگان از قوانین مقررات و ندانستن حقوق خود دانست و اذعان کرد: بیمه‌شدگان آن‌طور که باید بافرهنگ بیمه آشنا نیستند و به همین دلیل از مزایایی که می‌توانند استفاده کنند بی‌خبر هستند و برای رفع این مشکل، ما تعدادی بروشور که تعهدات سازمان به بیمه‌شدگان در آن نوشته‌شده بود را در مکان‌های عمومی, محافل و مساجد توزیع کردیم.

باقری نژاد در پایان کل مطالبات اداره تأمین اجتماعی شهرستان خاتم را دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و تأکید کرد: بیشترین مطالبات در چند سال اخیر ایجادشده که بیشتر کارگاه‌ها با بحران مواجه شدند و نتوانستند به تعهدات حق بیمه‌ی خود عمل کنند که با قانون بخشودگی جرائم، نصف مطالبات در غالب بخشودگی قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار