نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت جلوگیری از تداوم کاهش نرخ جمعیت در کشورمان، گفت: خداوند فرزندان را سرمایه انسان‌ها خوانده و رزق و روزی رساندن به آن‌ها را وعده داده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶ 17 May 2024

به گزارش تابناک یزد، آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز ۲۸ اردیبهشت ماه در خطبه‌های مراسم نماز عبادی و سیاسی جمعه یزد که در مسجد ملااسماعیل این شهر برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: امام رضا (علیه السلام) می‌فرمایند هر کسی به زیارت من بیاید در سه مکان به داد او می‌رسم؛ زمانی که نامه اعمال را به دستش می‌دهند، زمان عبور از پل صراط و آنگاه که اعمالش سنجیده می‌شود.

وی بر لزوم اهتمام و پیروی از سیره امام رئوف (علیه السلام) تاکید کرد و در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت، گفت: هدف اصلی خلقت براساس آیات قرآن و روایات اسلامی کمال و تعالی انسانهاست، ولی شیطان و دشمنان شیطان صفت همواره تلاش دارند به هر طریق انسان‌ها را از خداوند و قرب الهی دور کنند.

امام جمعه یزد با بیان این که خداوند مال و فرزندان را سرمایه زندگی انسان‌ها می‌خواند، گفت: دشمنان در این باره تلاش دارند که این فرزندان را از راه الهی با ترویج بی حیایی و بی عفتی، منحرف کنند یا تعداد آن‌ها را با توطئه‌هایشان علیه حاکمیت اسلام و حاکمیت الهی، کم کنند.

وی با اشاره به نرخ کاهشی جمعیت کشورمان، افزود: نباید این غفلت در جامعه تداوم یابد بلکه باید این عقب ماندگی را نیز جبران کنیم.

آیت الله ناصری با اشاره به وعده الهی برای روزی رسانی خداوند، گفت: نباید رزق و روزی را بهانه تک فرزندی کنیم چرا که خانواده‌های پرجمعیت از برکت بیشتری برخوردارند.

وی ادامه کاهش جمعیت کشورمان را یک فاجعه خواند و گفت: باید برای تربیت سربازان امام زمان (عج) اهتمام ورزیم و در این رابطه کاهلی و بهانه‌هایی مانند معیشت نیاوریم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت بهره وری در کشورمان تاکید کرد و گفت: متاسفانه از نعمت‌های خداوند درست و صحیح استفاده نمی‌کنیم و بعضاً اسراف می‌کنیم.

وی با اشاره به غنای کشورمان در بخش معدن، گفت: متاسفانه در برخی معادن به امر خام فروشی مبادرت داریم در حالی که خداوند از آن‌ها به عنوان گنج‌های پنهان یاد می‌کند.

وی به استفاده بهینه از آب، زمان و حامل‌های انرژی تاکید کرد و گفت: باید نعمات خداوند را به درستی استفاده کنیم و کشور را به خودکفایی در تمام بخش‌ها برسانیم.

آیت الله ناصری تاکید کرد: در روز قیامت باید نسبت به نحوه استفاده از نعمات خداوند پاسخگو باشیم لذا باید در این موضوع توجه لازم داشته باشیم.

خطیب جمعه یزد با اشاره به ایام آزادسازی خرمشهر، آن را به نقل از امام راحل (ره) یک معجره الهی و فتحی بزرگ خواند و گفت: هیچ کسی فکر نمی‌کرد، رزمندگان اسلام با ایمان و مقاومت و اخلاص خود بتوانند از سد دفاعی رژیم بعث عبور کرده و دشمن را به عقب برانند.

آیت الله ناصری در پایان تاکید کرد: هر جایی که مقاومت کنیم، اخلاص داشته باشیم و برای خدا و حاکمیت الهی تلاش کنیم، قطعاً پیروز خواهیم بود.

برچسب ها: یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار