جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی:
جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ستاد پیشینه رزم استان مرکزی با هدف مستندسازی تاریخ دفاع مقدس تشکیل شد.
کد خبر: ۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳ 18 February 2015

به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی سردار محسن کریمی با اشاره به شکل‌گیری این ستاد در استان‌مرکزی اظهار داشت: پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغازی است در بهره‌برداری فرهنگی و اجتماعی از اثرات و تغییراتی که به واسطه دفاع مقدس در جامعه ایجاد شده است.

وی افزود: چنانچه این آثار و واقعیت‌ها درست بیان نشود، در گذر زمان دچار دگرگونی‌های ناخوشایندی می‌شود که ممکن است آن رشادت‌ها و ایثارگری‌ها را زیر سوال ببرد.

جانشین فرماندهی‌سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در مقابله با تهاجمات گسترده فرهنگی در عصر حاضر و الگو سازی شایسته برای نسل‌های آتی این سرزمین با آمیختگی سراسر معنوی از خاطرات تلخ و شیرین و عبرت‌آموز نیاز است.

سردارکریمی با تأکید براینکه اسناد دوران دفاع‌مقدس باید برای استفاده، الگوسازی‌و جلوگیری از دخل و تصرف‌های آگاهانه یا ناآگاهانه حفظ و نگهداری شود، گفت: این آثار باید تا سالیان متمادی منشاء فرهنگ و جهاد، استقامت، ایثار و شهادت برای ملت ایران و تمامی آزادگان جهان و ملت‌های مستضعف جهان شود.

وی افزود: ستاد پیشینه رزم استان مرکزی با هدف جمع‌آوری، تحقیق، تحلیل، ارزیابی و ثبت و در نهایت مستندسازی تاریخ دفاع مقدس تشکیل شده است.

جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: تدوین دایره‌المعارف نقش استان مرکزی در دوران دفاع مقدس، تدوین نقش رزمندگان اعزامی از استان و عملکرد آنها در عملیات آفندی و پدافندی، جمع‌آوری دانش‌نامه‌های شهداء، ایجاد گنجینه اطلاعات جامع و مرکز اسناد دفاع مقدس به شکل مقابله با تحریف تاریخ از جمله مطالب در حال جمع‌آوری و مستندسازی شده است.

سردار کریمی با اشاره به فرآیند تدوین نقش استان مرکزی در دوران دفاع مقدس گفت: فرآیند تدوین نقش استان در دوران دفاع مقدس با استفاده از روشی کارشناسانه و متکی بر تحقیق میدانی، توسط کارگروه‌های متعددی انجام و تدوین و سپس انتشار می‌شود.

وی افزود: بهره‌مندی از رزمندگان دوران دفاع مقدس به‌ویژه افرادی که توانایی تحقیق و تألیف به منظور اجرائی شدن هدف یاد شده را داشته باشند و نیز بهره‌گیری از شیوه‌های نو در بیان و تدوین علمی و استفاده از دستاوردهای جدید ثبت و ضبط اسناد راهکار مناسبی برای اجرا است.

جانشین فرماندهی‌سپاه روح‌الله استان‌مرکزی تصریح کرد: مجموع این فعالیت‌ها توسط 7کارگروه شامل کارگروه‌های اجرایی، ادارات و سازمان‌ها، تبلیغات، هنری، تاریخ انقلاب اسلامی، آمار، اطلاعات و رایانه و کارگروه اقشار انجام می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار