شهردار سبزوار گفت: اطلس جامع شهر سبزوار طراحی شد.
کد خبر: ۵۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 09 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدعلی طالبی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طراحی اطلس جامع این شهرستان اظهار داشت: برای طراحی و تدوین این اطلس اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این اطلس براساس ظرفیت‌ها و ویژگی‌های شهر سبزوار طراحی شده است، تصریح کرد: این اطلس براساس طرح GIS و در مدتی طولانی طراحی شده و منتشر شده است که بهترین بانک اطلاعاتی برای اجرای عملیات‌های شهرداری است.

طالبی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری سبزوار انتقال دانش فنی کسب شده به دیگر شهرها و شهرداری‌های همکار است، خاطرنشان کرد: اطلس شهرداری سبزوار نیز برهمین اساس و برای انتقال دانش و تجربیات کسب شده طراحی و چاپ شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری سبزوار به عنوان پایلوت اجرای طرح سکونت‌گاه‌های غیررسمی کشور انتخاب شده است عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در این زمینه تولید دانش فنی برای بافت ناپایدار شهری و برنامه‌ریزی برای انتقال این دانش به سایر شهرهاست.

شهردار سبزوار با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در قالب پایدارسازی محلات و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در سایر شهرهای کشور نیز در حال اجراست، ادامه داد: ما با شهرداران بیرجند، سنندج، مشهد، کرمان و زابل در ارتباط هستیم و سعی داریم تا بتوانیم دانش و تجربیات کسب شده در زمینه ساماندهی و پایدارسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی را به این شهرها منتقل کنیم.

وی با اشاره به تدوین آیین‌نامه دبیرخانه اجرایی سکونتگاه‌های غیررسمی نیز افزود: این دبیرخانه تا دو سال در شهرستان سبزوار مستقر و پس از دو سال به شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان منتقل می‌شود.

طالبی با اشاره به ارتباط شهرداری سبزوار با سایر شهرداری‌های درجه 9 و 10 درسطح کشور اضافه کرد: در سطح کشور بیش از 35 شهرداری در این سطح داریم که اکثر آنها در مراکز استان‌ها مستقر هستند که با توجه به اینکه رتبه شهرداری سبزوار نیز در این حد است ما با این شهرداری‌ها ارتباط جدی داریم.

وی با بیان اینکه بازدیدهای مختلفی هم از این شهرداری‌ها و شهرها صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر با شهرداری کاشان به دلیل نزدیک بودن سطح ارتباطات فرهنگی پیمان خواهر خواندگی داریم و سطح ارتباطی ما با شهرداری این شهر خوب است.

طالبی با بیان اینکه امروز سبزوار تبدیل به قطب آموزشی آتش‌نشان در شرق کشور شده است، یادآور شد: شهرداری سبزوار توانسته در زمینه آموزش در ابعاد مختلف رتبه برتر در سطح کشور را کسب کند که در این حوزه در حال انتقال تجربیات به سایر شهرداری‌های کشور هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار