تابناک : معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: شرایط رکود حاکم بر بازار شاید به حلقه آخر خود، یعنی بخش معدن رسیده و از نیمه دوم سال گذشته این رکود در بخش معدن احساس می شود.
کد خبر: ۵۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶ 09 July 2015

به گزارش تابناک مرکزی محمدمهدی حسنی معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه  سال گذشته برای اولین بار در این استان تمام معادن متروکه از طریق مزایده واگذار شد و در حال حاضر هیچ معدن متروکه ای نداریم گفت :درخصوص تعطیلی 30 درصدی معادن محلات و درخواست های معدن داران در خصوص برخورداری از معافیت مالیاتی شرایط رکود حاکم بر بازار شاید به حلقه آخر خود یعنی بخش معدن رسیده و از نیمه دوم سال گذشته این رکود در بخش معدن احساس می شود، ظرفیت تولید برخی معادن کاهش پیدا کرده و بخشی از معادن از جمله معادن سنگ آهن صادراتی در این استان دچار مشکل جدی شده اند.

حسنی تصریح کرد: اما اینکه 30 درصد معادن تعطیل شده باشد، اغراق آمیز است، زیرا تعداد معادن سنگ آهن صادراتی که دچار این مشکل شده اند، حدود هفت تا هشت مورد است.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: مابقی معادن که غیرصادراتی بوده و محصولات آنها مصرف داخلی دارند نیز دچار کمبود نقدینگی شده اند و عمده تولید این معادن به شرکت های سیمان ارسال می شود که البته این شرکت ها نیز به دلیل رکود در ساخت وساز و کاهش ظرفیت تولید دچار مشکل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل این معادن صرفا در بخش نقدینگی است و در بخش تولید نه تنها کاهش نداشته اند یلکه در برخی موارد نیز افزایش داشته اند.

حسنی ضمن تاکید بر ضعف همکاری و هماهنگی میان بانک ها و بخش تولید در استان و کشور، گفت: ارتباط صنعت و بانک از گذشته وجود داشته اما این ارتباط میان بانک و معدن بسیار ضعیف بوده است، چراکه چیزی به عنوان سرمایه در گردش در این بخش تعریف نشده بود.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط بانک ها این ارتباط نه تنها در بخش معدن که در بخش صنعت نیز ضعیف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار