مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین خبر داد
مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین گفت: این مرکز، دارای بیشترین مراجعه‌کننده در سطح استان است و ماهیانه بالغ بر چهار هزار بیمار در اورژانس و بخش‌های آن بستری شده و بالغ بر دو هزار عمل جراحی در آن انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۴۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 19 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، محسن ادهمی مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین، گفت: این مرکز، دارای بیشترین مراجعه‌کننده در سطح استان قزوین است و ماهیانه بالغ بر چهار هزار بیمار در اورژانس و بخش‌های آن بستری شده و بالغ بر دو هزار عمل جراحی در آن انجام می‌شود.

وی افزود: با وجود گلایه‌هایی که درباره  وضعیت بیماران فوتی این مرکز می‌شود، آمار نشان می‌دهد تعداد بیماران فوتی بالای 24 ساعت در این مرکز، دو در هزار بیمار بوده، در حالی که این تعداد از استانداردهای کشوری پایین‌تر است.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین، سرعت عمل اورژانس پیش بیمارستانی در انتقال سریع بیمار به مرکز  را هم در کاهش آمار فوت‌شدگان این مرکز موثر دانست و گفت: به منظور تسریع در انتقال بیماران و مصدومان به تنها مرکز ترومای استان، تدابیر و رایزنی‌هایی با بیمارستان 553 ارتش در حال انجام است که تا تکمیل احداث بخش الحاقی مرکز، بالگرد اورژانس استان از باند فرود این بیمارستان استفاده کند.

ادهمی تصریح کرد: پیش از اجرای  طرح تحول نظام سلامت،  وابستگی مرکز برای برخی خدمات به خارج از مرکز بود اما در حال حاضر، بیمار مجبور نیست به خارج از مرکز مراجعه کند و برای برخی خدمات که مرکز فاقد آن است، بیمار توسط خود مرکز به مرکزی دیگر منتقل می‌شود.

وی تعداد نیروی انسانی این مرکز را 530 تن اعلام کرد و گفت: تعداد 300 تن از نیروی انسانی این مرکز را کادر پرستاری اعم از اتاق عمل و هوشبری، تعداد 50 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص و 180 تن را هم نیروی خدماتی اداری و پشتیبانی تشکیل می‌دهند.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین ادامه داد: روزانه پنج پزشک مقیم بیهوشی، جراحی ارتوپدی، مغز و اعصاب و طب اورژانس در مرکز مستقر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار