فتح سنگر به سنگر؛ استراتژی اصلاح طلبان استان
رد پای سیاسیون در جلسه مجمع عمومی و انتخاب هیئت مدیره جدید شرکت خدماتی شهرک صنعتی مامونیه؛ حواشی و شایعات!
کد خبر: ۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴ 16 February 2015

به گزارش تابناک مرکزی؛ مجمع عمومی فوق العاده شرکت خدماتی شهرک صنعتی مامونیه، روز یکشنبه و به دنبال عزل هیات مدیره قبلی توسط مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی، با دستور جلسه "تعیین اعضا هیئت مدیره و بازرس" در فرمانداری این شهرستان تشکیل جلسه داد که به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد اعضا، رسمیت نیافت.

اتفاقات و حواشی جلسه مجمع عمومی و اخبار رسمی و غیررسمی و شایعات، نشان از اعمال فشار و نفوذ برخی جریانات و چهره های سیاسی برای تعیین هیئت مدیره و مدیرعامل شهرک صنعتی مامونیه دارد.

یک منبع آگاه از شدت یافتن تحرکات و تلاش های یکی از چهره های سیاسی شناخته شده اصلاح طلبان و کاندیدای احتمالی انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، خبر می داد.

بر اساس شنیده ها، به نظر می رسد این تحرکات با هدف روی کارآمدن مجدد هیئت مدیره معزول! و در پی آن انتصاب یکی از نزدیکان این فعال سیاسی به عنوان مدیرعامل شهرک صنعتی مامونیه و در نهایت جذب حمایت های مالی و... این واحدهای صنعتی، برای ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس در استان و شهرستان، انجام می شود. 

*** بازار داغ شایعات و حواشی جلسه:

- از روز شنبه شایعاتی مبنی بر مخالفت برخی مدیران دولتی غیرمرتبط! شهرستان با برگزاری مجمع و اعمال فشار برخی چهره ها و جریانات سیاسی برای لغو این جلسه و مخالفت با انتخاب هیئت مدیره جدید به گوش می رسید.

- همچنین شایعاتی از اختلاف عمیق بین مسئولان شهرستان و مدیران شرکت شهرکهای صنعتی استان در خصوص انتخاب هیئت مدیره و همچنین شایعه مذاکرات پشت پرده تعدادی از اعضا هیئت مدیره معزول با برخی مدیران دولتی برای روی کار آمدن مجدد و لغو اعمال ماده 6 و... نیز نقل محافل بود.

*** متن و حاشیه جلسه مجمع عمومی؛

- پس از یک ساعت تاخیر، محل جلسه از سالن اجتماعات فرمانداری به اتاق کنفرانس فرماندار تغییر کرد و جلسه با حضور نمایندگان شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی، فرماندار زرندیه، مدیر شهرکهای صنعتی زرندیه و تعدادی از اعضا و یا نمایندگان آنها آغاز شد.

- رفیعی، مدیر توسعه و عمران شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی با اعلام دستور جلسه، گفت: هیئت مدیره قبلی بر اساس ماده 6 قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکهای صنعتی به دلیل خودداری از انجام وظایف مقرر در اساسنامه، از سوی شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی عزل شده و این جلسه بمنظور انتخاب هیئت مدیره جدید تشکیل شده است.

وی افزود: شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و بر اساس قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکهای صنعتی در نیمه نخست اسفندماه سالجاری جلسه مجمع عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی مامونیه را برگزار خواهد کرد و در این جلسه با حضور هر تعداد از اعضا، جلسه رسمیت یافته و انتخاب هیئت مدیره انجام خواهد شد.

- فرماندار زرندیه به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد اعضا، جلسه را غیررسمی اعلام کرد و آن را نشست هم اندیشی! خواند.

- محمد کردی با انتقاد شدید از عملکرد و تصمیمات مدیران شرکت شهرکهای صنعتی استان، قانون واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکهای صنعتی را یک "قانون بد" دانست.

- کردی از مدیران شرکت شهرکهای صنعتی استان بدلیل میزان اعتبار شهرک صنعتی مامونیه در لایحه بودجه کشور انتقاد کرد! و خواستار پیگیری ایشان برای افزایش آن شد.

فرماندار زرندیه با اشاره به سخنان رئیس جمهور که "هیچ خیانتی بدتر از خیانت پشت جبهه نیست" تلویحا از هیئت مدیره معزول حمایت کرد! و البته مشخص نکرد که این سخنان رئیس جمهور و خیانت پشت جبهه؛ درخصوص عزل هیئت مدیره قبلی و انتخاب اعضا جدید هم مصداق دارد یا خیر؟!

- یکی از اعضاء هیئت مدیره عزل شده، گفت: تحویل گرفتن شهرک صنعتی در شرایط فعلی خیانت به شهرک است. وی شرکت شهرکهای صنعتی استان را به عدم انجام تعهدات قانونی خود متهم کرد و گفت: شرکت شهرکهای استان برای فرار از تکمیل تاسیسات و انجام وظایفش در شهرک صنعتی مامونیه، هیئت مدیره قبلی را عزل کرد و قصد دارد با تشکیل هیئت مدیره جدید همه مشکلات و پروژه های نیمه تمام و... را به عهده شرکت خدماتی بگذارد.

وی هیئت مدیره بعدی را (درحالی که هنوز انتخاب نشده اند!) تهدید کرد که حق ندارید شهرک را تحویل بگیرید! و شرکت شهرکهای استان را نیز متهم کرد که در انتصاب مدیرعامل دخالت می کند.

این عضو معزول هیئت مدیره سابق در ادامه از یک "فرد خاص!" بعنوان بهترین مدیر منطقه برای مدیرعاملی شهرک صنعتی مامونیه نام برد که این سخنان وی بر شایعات موجود درخصوص نقش جریان سیاسی خاص! دامن میزند.

*** و اما آخرین شایعات:

- یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود از ادامه تلاش ها برای لغو حکم عزل هیئت مدیره قبلی (ماده 6) و روی کار آمد مجدد آنها خبر داد. درحالیکه نمایندگان شرکت شهرکهای استان صراحتا از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده در روزهای آینده و تشکیل هیئت مدیره جدید در جلسه خبر دادند.

*** سایه سنگین جریانات و چهره های سیاسی بر صنایع؛

نگارنده بعنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ مطبوعات، نه از باب تایید و یا نفی افراد و گروه ها، اعم از مسئولان دولتی و اعضا هیئت مدیره و جریانات سیاسی و... و مواضع و مسائل مطرح شده توسط ایشان، و بدور از هرگونه گرایش سیاسی و تنها با درنظر گرفتن واقعیت، به بیان دیده ها و شنیده های خود پرداخته و چند نکته را مطرح می کند؛

1- به یقین می توان گفت: فضا و شرایط حاکم بر این جلسه و حواشی آن، شباهتی به "مجمع عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی" نداشت و سایه سنگین جریانات و لابی های سیاسی کاملا مشهود بود! بنظر می رسد سیاسیون دست از سر صنعت برنمی دارند!

2- منحرف کردن فضای جلسه با "حرف های قشنگی" که فاقد وجاهت و پشتوانه قانونی و کارشناسی است و همگان می دانند قابلیت اجرایی ندارد! آن هم از زبان مسئولان عالی استان و شهرستان، که سودی برای صنعت نداشته و کاربرد سیاسی و تبلیغاتی دارد.

3- فرماندار زرندیه درحالی از مدیران میانی استان می خواهد پول حاصل از فروش زمین شهرکهای صنعتی زرندیه را به خود شهرک برگردانند که خود به خوبی می داند همه این پول ها به حساب دولت واریز شده و استاندار هم به یک ریال آن را دسترسی ندارد؟! چه رسد به مدیران و کارمندان میانی استان! و یا درخواست افزایش بودجه شهرکهای صنعتی زرندیه در لایحه بودجه کشور! و این قبیل شعارها و حرف های پوپولیستی...

4- ابهام درخصوص اختیارات قانونی فرماندار برای مداخله در تصمیمات "مجمع عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی مامونیه" و به رسمیت شناختن یا نشناختن مجمع عمومی و تصمیمات قانونی مدیران عالی استان و... از ابهاماتی است که شایعات را تقویت می کند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار