اختصـــاصــی تابناک/ تابناک گزارش می دهد؛
به مسئولان سرپرستی درمانگاه هم که میخواهید مراجعه کنید یا اصلأ در اتاق شان نیستند و گهگاهی هم که بعد از کلی معطلی سرو کله شان پیدا میشود،آنقدر با زبان بسیار تند از نگرفتن ماه ها حق و حقوقشان صحبت میکنند که دیگر پشیمان میشوی به آنها چیزی بگویید
کد خبر: ۵۱۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ 29 October 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد،در اجرای طرح تحول سلامت سعی شده است تا با فراهم شدن زمینه قانونی و اجرایی، کاری انجام شود که شهروندان فقط درد بیماری خود را تحمل کنند و از هزینه‌های درمانی فارغ باشند؛ دولت تدبیر و امید کوشید با وجود انبوه مشکلات، راه اجرای این طرح در حوزه مهم سلامت را هموار و تثبیت کند.

 اجرای طرحی جامع که فقط دغدغه درمان برای بیمار باقی بگذارد، سال ها آرزویی برای کشور بود که برنامه ریزی جامعی می طلبید و البته دولتی که پای این کار استوار باقی بماند و از هزینه های زیاد و مسایل مختلف اجرای طرح شانه خالی نکند.
با گذر زمان و با افزایش دانش و فناوری، انتظارات مردم نیز برای افزایش سطح کیفی حوزه سلامت بالا رفت، امروزه توجه مردم به حوزه سلامت در زندگی آن ها بیش از پیش شده است و آنها به دنبال زندگی سالم و با کیفیت هستند و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که نسبت به سلامت جسمی و روحی خود بی اهمیت باشد، در حقیقت، سلامت شاخص ابتدایی سنجش توجه حاکمیت‌ها نسبت به مردم کشورهاست.
به طور کلی می توان حوزه سلامت را مهمترین یا اولین دغدغه زندگی روزمره مردم برشمرد و این دغدغه تمام مسوولان شبکه درمانی کشورهای مختلف را به سمتی می برد که به دنبال ارتقای کیفیت سلامت، خدمات رسانی مناسب، ایمنی و اجرای عدالت در قالب یک نظام هدفمند سلامت و درمان باشند.

دولت تدبیر و امید نیز با درایت تمام در برنامه پنجم توسعه و برنامه های اجرایی خود برنامه تحول سلامت را پس از مطالعاتی 6 ماهه، از اردیبهشت 93 آغاز کرد و متولی اصلی این امر مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.
دولت یازدهم با حمایت های همه جانبه از مساله مهم سلامت مردم، این تحول در نظام سلامت را با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت اجرا کرد که اجرای بسته هایی نظیر ارتقای هتلینگ بیمارستان ها، کاهش فرانشیز بیماران، ترویج زایمان طبیعی، ارایه راهکاری برای بی‌نیاز کردن بیماران بالای 24 ساعت بستری شده از مراجعه برای انجام آزمایش‌ها و دریافت دارو به خارج از بیمارستان، و مقیم کردن پزشکان در بیمارستان ها در سراسر کشور از اهداف نهایی این طرح است. 


استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه از همه لحاظ نسبت به بقیه استان های کشور محروم بوده و در واقع میتوان گفت که به همه لحاظ در حقش اجحاف میشود حتی در اجرای طرح های مهم از جمله طرح تحول نظام سلامت.
از زمانی که زمزمه طرح تحول نظامت سلامت در سطح کشور کلید خورد و بر اساس سیاست های کلان دولت خصوصأ در زمینه توجه به حفاظت مالی مردم و ایجاد عدالت در دسترسی مردم به خدمات سلامت،میتوان گفت یکی از بزرگترین نعمت های دولت تدبیر و امید به مردم مناطق محروم خصوصا استان همیشه محروم کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
زیرا از یک طرف به لحاظ مالی هزینه ها کاهش یافته و از این طریق فشار زیادی به مردم محروم این استان وارد نمی آمد و از طرفی دیگر به لحاظ اهمیت به سلامت فردی بین مردم این استان با مردم پایتخت نشین به یک نوعی عدالت برقرار شد.
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، گویا در این شهرستان خبری از اجرای طرح تحول نظام سلامت نبوده و نیست.
کمبود پزشک مختص در بیشتر موارد و وجود پزشکان طرحی و منت کشی و قربان صدقه رفتن پزشکانی که در واقع در حال گذراندن دوران سربازی خود در این شهرستان هستند خود گواهی است بر این مدعا.
در سطح شهر دهدشت که اصلأ خبری از مطب های پزشکی نیست جز در یکی دو مورد خاص و بعلاوه وجود چند مطب دندانپزشکی.
مردم بسیار زیادی باید از روستاهای دور افتاده کیلومترها راه را طی کنند و برای گرفتن نوبت به درمانگاه های امام سجاد یک و دو مراجعه کنند.
البته باید بسیار خوش شانس باشید که بالاخره نوبتی نصیبت شود و باز هم باید شانس داشته باشید تا پزشک مورد نظرتان را ببینید و از درد خود بگویید،تازه آن موقع است که نمیدانی از دردی که گرفته ای صحبت کنی و یا از دردی که روزها برای گرفتن یک نوبت کشیدید.
پرسنل درمانگاه امام سجاد ۲ ساعت مشخصی برای به محل کار آمدن ندارند و من خودم به شخصه در چند روز پیاپی شاهد بودم که از ساعت ۱۶ عصر به بعد برای عضر نوبت میدهند.
پزشک متخصصی که ساعت ۱۷ عصر،بسیار خسته از ساعت ها کار در نوبت صبح به درمانگاه می آید چقدر توان دارد که با دقت ۵۰ بیمار را معاینه کند؟
به مسئولان سرپرستی درمانگاه هم که میخواهید مراجعه کنید یا اصلأ در اتاق شان نیستند و گهگاهی هم که بعد از کلی معطلی سرو کله شان پیدا میشود،آنقدر با زبان بسیار تند از نگرفتن ماه ها حق و حقوقشان صحبت میکنند که دیگر پشیمان میشوی به آنها چیزی بگویید و یا شکایتی بکنید.
اینها صحبت های من خبرنگار نیست،اینها دردهای خفته درگلوی صدها مرد و زنی است که روزانه به درمانگاه های شهر دهدشت مراجعه میکنند و نمیدانند از کدام درد خود بگویند؟؟؟
تابلوی نصب شده در درمانگاه نشان از نبود پزشک متخصص در خیلی از موارد دارد.
در بسیاری از رشته ها تنها و تنها یک پزشک متخصص وجود دارد،آن هم پزشکی که در حال سپری شدت طرح خود در مناطق محروم است! و حتی این یک پزشک در بیشتر موارد هم عنوان میکند که من نیز خسته میشوم و توان کار کردن ندارم؟
خدا میداند چقدر در تجویزهایشان اشتباه میکنند؟ خدا میداند چه ظلمی در حق مردم میشود؟
از مسئولان عزیز در شبکه بهداشت و درمان خواهشمندیم برای مدتی هم که شده دست از سیاسی کاری و سیاسی بازی بردارند و جوابگوی مشکلات خلق الله باشند....
چنانچه مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه حل نشوند،خبرگزاری تابناک باز هم در این خصوص گزارش تهیه میکند.
جواب این گزارش را در گزارش بعدی به گوش مردم عزیز شهر دهدشت و روستاهای اطراف آن خواهیم رساند.


گزارش و عکس ؛ سید مصطفی گنجی


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
خوب بسلامتی .....تهرانیها .....................................چون همه چیز دارنند نیازی نیست شهرستانی ها داشته باشند .اخر انها پول مملکت را بیشتر می دزدند .تا این مردم که خدا شناسند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار