رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای شهرستان بافق گفت: پهلوانان و ورزش دوستان در راستای ارتقاء ورزش پهلواني وزورخانه اي تلاش کنند.
کد خبر: ۴۵۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 13 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛عزیزالله عباسیان اظهار داشت:ورزش پهلوانی و زورخانه ای به دلیل اینکه یک ورزش اصیل و ایرانی است و همچنین به دلیل منتسب بودن به حضرت علی (ع)که مظهر افتادگی و فتوت بودند و در عین قدرت به تمام معنی بسیار بخشنده و با گذشت بوده اند نزد ایرانیان از جایگاه خاصی برخورداراست.

وی افزود: بافق نیز از این قاعده مستثنی نیست و به دلیل اصالت مردم بافق، اعتقاد و ایمان شدیدی که در این شهرستان مذهبی به اهلبیت وجود دارد این جایگاه و احترامی به محل زورخانه و ورزشکاران این رشته بیشتر قابل مشاهده و محسوس است.

عباسیان با بیان اینکه بافق از قدیم به دلیل داشتن مردمانی دلیر و قوی به شهر دارالشجاعه معروف شده است تصریح کرد: این موضوع بیانگر این است که در شهرستان بافق پتانسیل زیادی نسبت به این رشته ورزشی وجود دارد.

رییس هییت پهلوانی و زورخانه ای بافق ادامه داد: در هر حال در این شهرستان به دلیل نداشتن حامی مستمر برای کلیه رشته های ورزشی و همچنین این ورزش ،نبود مربی توانا مشکلات زیادی در سال های قبل وجود داشته که بحمدالله و با همت و تلاش جوانان هم اکنون چندین مربی با تجربه در بافق وجود دارد.

 پهلوان بافقی با اشاره به اینکه برگزاری  اولین بار مسابقات المپیاد ورزش های زروخانه ای کل استان در شهرستان بافق خاطر نشان کرد: با هماهنگی و مشاوره خوب ریاست اداره ورزش و جوانان بافق و همکاری شهردار که از فعالترین و با درایت ترین شهرداران استان و حتی می توان کشور از وی یادکرد و همدلی و مساعدت تمامی مدیران و مرشدان پنج زورخانه بافق به مناسبت ١٧شوال روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای برنامه ورزشی بسیار باشکوهی درخور این روز در هفته آینده در مجموعه تفرجگاهی پارک زیبا و دیدنی ابشار  برگزارخواهدشد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بنده به عنوان کسی که سالیان سال (قریب به چهل سال) سابقه ورزش پهلوانی دارم از تمام ورزشکاران و زورخانه کاران می خواهم چون ید واحد باشند و در ترویج و توسعه این ورزش ملی و مذهبی و بالابردن سطح ارتقا این ورزش با همدلی و تعاون بکوشند.

رییس هیات پهلوانی و زورخانه ای بافق گفت: پهلوانان بافقی باید عملکرد خود را به سوی اینکه ورزش انسان ساز است هر روز بیشتر سوق دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بماند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
سلام .کسی رو به عنوان رئیس ورزش زورخانه ای انتخاب کنید که شایسته اش باشه .واقعا که لا اله الا الله .نام. این ورزش رو با این آدما خراب نکنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار