مدیرکل امور بانوان استانداری اصفهان خواستار شد
تابناک: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: در هر شهر باید بوستان یا پارکی را به بانوان اختصاص دهند و اگر این امکان وجود ندارد فضایی محصور برای ورزش بانوان در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۴۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 10 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سهیلا اثنی‌عشران بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز نشست منطقه‌ای بانوان و خانواده استانداری اصفهان با حضور کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌های شهرهای گلپایگان، خوانسار، فریدن، فریدونشهر، چادگان و تیران‌وکرون به میزبانی شهرستان گلپایگان در ارگ تاریخی گوگد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در هر نشستی یک دستور کار ویژه قرار دارد، تصریح کرد: در این نشست کارشناسان به ارائه گزارشی از روند کارهای انجام شده در شهرستان خود می‌پردازند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان بیان کرد: در نشست منطقه‌ای امروز که با حضور فرماندار، رئیس شورای شهر و شهرداران سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر برگزار شده هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و تعامل و همکاری بین شهرداران و امور بانوان فرمانداری تاکید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال هنوز ابلاغ نشده است، تاکید کرد: فعلا نمی‌توانیم طرحی اعلام کنیم اما در حال حاضر بررسی بر روی طرح متمرکز اشتغال زنان سرپرست خانواده در حال انجام است.

اثنی‌عشران ادامه داد: در این طرح که از هفته گذشته با همکاری فنی و حرفه‌ای، کار و رفاه اجتماعی و صندوق مهر امام رضا «بانک توسعه و کارآفرینی امید» آغاز شده در مرحله نخست فردی به عنوان پشتیبان مشاغل خانگی باید معرفی شود که ضمن ارائه طرح و آموزش در حوزه کارآفرینی، اشتغال، بازاریابی و فروش صنایع و مشاغل خانگی حوزه بانوان مستعد فعالیت باشد تا بتوانیم تسهیلات و وام بانکی مورد نظر را در اختیار وی بگذاریم.

وی به یکی دیگر از کارهای در حال اجرای بانوان استانداری پرداخت و اظهار کرد: حوزه سلامت به چهار بخش جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی تقسیم می‌شود و در حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت و درمان طرح‌های مشترکی در حال اجراست که می‌توان به پیشگیری، آموزش و غربال‌گری سرطان‌های شایع در بین زنان اشاره کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان همچنین به آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و آموزش در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و ارائه آموزش‌هایی مانند مهارت‌های زندگی، مهارت حل مسئله، تفکر نقاد، استعدادشناسی و خودشناسی یکی از سیاست‌گذاری‌های این نهاد است.

وی با اشاره به اعتیاد زنان و حمایت‌هایی که بعد از ترک اعتیاد باید انجام شود اشاره و تاکید کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی مانند تاسیس مرکز میان راهی در حال بررسی است که چگونه فرد آسیب دیده بعد از رفتن به کمپ و یا زندان حمایت شده و مسئله اشتغال وی با کمک مددکاران فراهم شود.

اثنی‌عشران بیان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت ورزش بانوان است و باید با کمک شهرداری‌ها و فرمانداری مکان‌هایی مخصوص ورزش بانوان در شهری وجود داشته باشد تا این قشر از جامعه نیز بتوانند با آسودگی خیال به ورزش بپردازند.

وی افزود: نظارت، سیاست‌گذاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها از وظایف این نهاد است و امید می‌رود رسیدگی به امور زنان جامعه به دغدغه مسئولان تبدیل شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان اضافه کرد: زنان و مادران خانواده نقش مهمی در سلامت اعضای خانواده ایفا می‌کنند و می‌توان با فرهنگ‌سازی مناسب اعضای خانواده را از مصرف غذاهای آماده، سرخ کرده، چیپس و پفک بر حذر کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار