پس از اعتراض به رای صادره؛
تابناک مرکزی: رئیس کل دادگستری استان مرکزی از تایید حکم قصاص عامل قتل عام خانوادگی در اراک توسط دیوان عالی کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۰۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰ 08 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حکم قاتل ۶ شهروند اراکی پس از طی مراحل قانونی از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد.

غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور با تأیید این خبر گفت: پس از تعطیلات نوروز دادگستری استان مرکزی پرونده را جهت بررسی به دیوان عالی کشور ارجاع داد.

وی افزود: پس از ارجاع پرونده، شعبه رسیدگی کننده اقدام به بررسی و صدور رأی نهایی کرد و سرانجام حکم قصاص برای قاتل ۶ شهروند اراکی تأیید شد.

حجتالاسلام والمسلمین عبداللهی از تایید حکم قصاص عامل قتل عام خانوادگی در اراک  پس از طی مراحل قضایی توسط دیوان عالی کشور خبر داد.

پس از صدور حکم برای قاتل اراکی که متهم به قتل 6 شهروند اراکی و مجروح کردن سه نفر دیگر با سلاح گرم بود، وی به حکم صادره اعتراض کرد و پرونده وی جهت صدور حکم نهایی به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

6 بار قصاص در ملاءعام در منطقه کوی علی‌ابن ابیطالب(ع) اراک و 8 سال حبس و 74 ضربه شلاق به عنوان حکم متهم ردیف اول این پرونده اعلام شده بود.

۲۲ دی ماه سال گذشته در پی تیراندازی مرگ بار در اراک تعدادی از هم وطنانمان کشته شدند.

از 5 کشته حادثه دو نفر زن و سه نفر مرد و از مجروحان یک پسربچه و سه نفر خانم بوده‌اند. در این حادثه از سلاح جنگی کالیبر 7.62 استفاده شده و استفاده از اسلحه کلاشینکف نیز با توجه به آثار یافت شده در محل حادثه، محتمل است.

گفتنی است؛ طبق ماده 2 آیین نامه نحوه اجرای احکام قصاص‌؛ حکم قصاص نفس پس از احراز قطعیت آن توسط دادگاه بدوی صادر کننده رأی و نیز طی مرحله استیذان از ولی امر مسلمین و تنفیذ آن از سوی رییس قوه قضاییه ، با اذن ولی دم یا اولیاء دم به موقع اجراء گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار