کد خبر: ۴۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 28 May 2015
به گزارش تابناک یزد ، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان در جلسه هم اندیشی اساتید مصاحبه‌کننده جهت مصاحبه متقاضیان ورود به حوزه علمیه استان یزد اظهار داشت: کار شما بسیار ظریف است چون نقش به سزایی در جذب طلاب در مدارس بر عهده دارید.

ایشان با بیان که از همان ابتدا به طلاب القا شود که به حوزه آمده اید تا برای رضای خدا کار کنید تا در ادامه با توقعات فزآینده طلاب روبه رو نشوید، سه راهکار در خصوص جذب طلاب در حوزه های علمیه استان ارائه دادند:

رشته های حوزوی به دفترچه های انتخاب رشته اضافه شود
باید برای جذب جوانان با استعداد به حوزه برنامه ریزی شود و از مسائلی که باید از سوی حوزویان پیگیری شود صحبت کردن با آموزش عالی به منظور اضافه کردن رشته های حوزوی و دینی به رشته های دانشگاهی است.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه حتی می بایست امتیازاتی هم برای افرادیکه رشته های حوزوی را انتخاب می کنند لحاظ شود گفت: رشته های حوزوی در دفترچه های انتخاب رشته به گونه ای برای دانش آموزان تبیین شود که یک آگاهی نسبت به این رشته ها پیدا کنند.

  مکان اختصاصی در دانشگاه‌ها برای حوزویان

وی دومین راهکار برای جذب نیروهای قوی و با استعداد به حوزه که بنده هم آن را پیگیری کرده ام صحبت با مسئولین نهاد رهبری دانشگاه یزد به منظور اختصاص مکانی برای حوزویان تا با برگزاری کلاس ها و دورهایی به گونه ای برنامه ریزی شود که دانشجویان در زمان فراغت در این کلاس ها حضور یابند و در کلاس های حوزوی و مقدماتی دینی شرکت کنند تا این مکان پایگاهی شود به منظور نشر احکام و مسائل دینی.

وی با اشاره به اینکه این اقدام سبب می شود که دانشگاه از حوزه جدا نباشد تصریح کرد: دانشجویان در چهار سالی که در دانشگاه حضور دارند در ایام فراغت در این کلاس ها و دوره ها حاضر شوند و در ادامه شرایطی فراهم شود که دانشجویانی که استعداد دارند زمینه جذبشان به حوزه ها فراهم شود.

وی گفت اگر ایجاد پایگاه های حوزوی در دانشگاه ها در سراسر کشور اجرا شود سبب می شود تا فاصله میان دانشگاه و حوزه کمتر شود.

  راه اندازی مدارس غیرانتفاعی از سوی حوزویان

وی سومین راهکار برای جذب جوانان به حوزه را ایجاد مدارس غیر انتفاعی از پیش دبستانی تا دانشگاه دانست و ادامه داد:  از دیگر وظایف حوزویان راه اندازی مدارس به منظور تربیت نیروهای انقلابی است و این مدارس می تواند در غالب مدارس غیر انتفاعی از پیش دبستانی تا دیپلم باشد تا بتوانیم دانش آموزان را جذب کنیم و مدارس را به حال خود رها نکنیم.

گفتنی است در پایان جلسه اساتید مصاحبه گر راهکارهای خود در خصوص جذب جوانان و معیارهای مدنظر خود در گزینش طلاب را  بیان کردند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار