نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
ماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حب دنیا را یکی از آفت‌ های جدی در بین مسئولان است؛ حب دنیا سبب بسیاری از انحرافات در جامعه و در بین مسئولان می ‌شود.
کد خبر: ۳۹۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 12 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه استان بیان کرد: شناخت، افشا و مبارزه با مفاسد یکی از رسالت‌های مهم ائمه جمعه محسوب می ‌شود و سکوت در مقابل آن خیانت است.

 

وی مبارزه با مفاسد در سه سطح بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای را بسیار مهم دانست و افزود: داعش نمونه ‌ای از مفسده بین‌ المللی، حقوق‌ های نجومی و اختلاس‌ ها مفسده ملی و فساد اخلاقی یک مسئول در استان، مفسده منطقه ‌ای محسوب می ‌شود که باید با شناخت دقیق آنها، دست به افشا و مبارزه بزنیم.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: دولت تنها به رئیس‌ جمهور و وزرا خلاصه نمی ‌شود، باید نسبت به کارها و خدماتی که در کشور توسط بدنه بسیار وسیع کارکنان دولت انجام می‌شود، امید و نشاط داشته باشیم و تلاش‌ های آنها را قدر بدانیم.

 

وی در ادامه هدایت و مدیریت حرکت ‌های مذهبی را یکی دیگر از رسالت‌های ائمه جمعه دانست و اعلام کرد: برخی‌ تلاش می‌ کنند از ایام مذهبی نظیر ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) برای ایجاد اختلافات مذهبی سوء استفاده کنند و ائمه جمعه باید مراقب این حرکت‌ های فتنه انگیزانه باشند و در مقابل آن راهکار مناسبی اتخاذ کنند.

 

حجت الاسلام عابدینی نماز جمعه را فرصت بسیار مناسبی برای تقویت مبانی تربیتی دانست و تصریح کرد: پیگیری تقویت مبانی تربیتی یکی از جدی ‌ترین رسالت‌ های ائمه جمعه محسوب می‌ شود و خطبه‌ های نماز جمعه فرصت مناسبی برای تقویت مبانی تربیتی به شمار می ‌آید.

 

وی تأکید کرد: ائمه جمعه باید مردم را نسبت به اهمیت ملاک ‌های ایمانی و ارزشی کاندیداها در انتخابات آگاه کنند و این مهم رسالتی است که در تمام ایام باید به آن پرداخته شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توضیح داد: صداقت یکی از ملاک‌های مهم در تمام حوزه‌ها، به ویژه حوزه سیاسی است؛ صداقت ملاکی است که همواره مورد توجه امام علی (ع) بوده و ایشان صداقت را رمز موفقیت در تمام کارها، حتی جنگ‌ ها معرفی کرده‌ اند.

 

وی گفت: امروز شاهد هستیم که برخی از مسئولان به خاطر عدم بهره‌ مندی از صداقت، حرف‌ هایشان ضد و نقیض می ‌شود و با وجود اینکه گفتند از رکود عبور کردیم، پس از چندی آن را رد کردند و گفتند کشور همچنان دچار رکود است.

 

حجت الاسلام عابدینی خاطر نشان کرد: حب دنیا را یکی از آفت‌ های جدی در بین مسئولان است؛ حب دنیا سبب بسیاری از انحرافات در جامعه و در بین مسئولان می ‌شود و خطر حب دنیا بارها از سوی قرآن و امام علی (ع) تذکر داده شده است.

 

وی یادآور شد: در مملکتی که برخی‌ها نیازمند 500 هزار تومان هستند و برای رفع نیازشان به هر دری می‌ زنند، مجلس حقوق 24 میلیونی را تصویب و قانونی اعلام می‌ کند و قطع یقین تصویب چنین قوانینی ظلم آشکار به مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار