جانشين فرماندهي سپاه روح ا... استان مركزي؛
تابناک مرکزی: سرهنگ گلشن زاده از اعزام زائرين راهيان نور در پنج مقطع عمومي، دانش آموزي، دانشجويي، نخبگان و خودجوش خبر داد و اظهار داشت: اعزام به راهيان نور به عنوان نماد و حركت فرهنگي معنوي به حساب مي آيد.
کد خبر: ۳۹۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 07 March 2017

به گزارش تابناك مركزي، سرهنگ محسن گلشن زاده جانشين فرماندهي سپاه روح ا... استان مركزي صبح امروز درنشست خبري راهيان نور از اعزام زائرين راهيان نور در پنج مقطع عمومي، دانش آموزي، دانشجويي، نخبگان و خودجوش خبر داد و اظهار داشت: اعزام به راهيان نور به عنوان نماد و حركت فرهنگي معنوي به حساب مي آيد.

وی افزود: تمام توان خود را برای انجام این تكليف به کار میگیریم تا كساني كه توفيق حضور در مناطق جنگي را دارند علاوه بر پذيرايي مناسب از ايثار و فداكاري هاي هشت سال دفاع مقدس درس بگيرند. همانطور در طي اين سال ها افراد مسيحي و زردتشتي بودند كه با حضور در مناطق جنگي مسير زندگي آن ها عوض شد و شيعه شدند.

گلشن زاده  با بیان اینکه در سال گذشته خبرنگاران و افرادي از 40 كشور آمريكايي و اروپايي در مناطق جنگي حضور يافتنه بودند ابراز کرد: مدت تاريخ اعزام مقطع عمومي از 30 فروردين تا پايان شهريور ماه سال 96 است.

جانشين فرماندهي سپاه روح ا... استان مركزي غرب و جنوب كشور را محل اعزام مقطع عمومي عنوان کرد و با اشاره به اینکه  اعزام به جنوب مورد استقبال بيشتري قرار گرفته است گفت: مدت اعزام به جنوب 4 روز است، كه با توجه به سهميه 10 هزار نفري سال گذشته 14 هزار نفر شركت كردند.

گلشن زاده ادامه داد: امسال باتوجه به مشكل آب و هوا نزديك به 8100 اعزام دانش آموزی داشته ايم كه مدت سفر هر كاروان دانش آموزي 3 روز  طول ميكشد. بنابراين اعزام مقطع دانشجويي با سهميه 2000 نفر از مورخ 10 لغایت 5 اسفند است كه مدت سفر هر كاروان 5 روز است.

جانشين فرماندهي سپاه روح ا... استان مركزي  از اعزام اساتيد ،مديران و اقشار مختلف متخصص تحت عنوان اعزام نخبگان نام برد و افزود: 2000 هزار نفر در 5 روز از مناطق مناطق جنوبي، خارك، بوشهر، نيروي هسته اي بوشهر با اسم دريايي بازدید خواهند کرد.

وي ضمن آنكه از پذيرايي ٤٠ روزه مردم كه به صورت خودجوش به مناطق جنوبي سفر ميكنند خبر داد، گفت: چندسال است كه اعزام به صورت خودجوش مردم از مناطق مختلف استان با خودروهاي شخصي افراد و به صورت خانوادگي در دستور كار قرار گرفته است به همين جهت به منطور پذيرايي، استراحت و عرضه غذا با قيمت هاي تمام شده سه محل اردوگاه شهيد زين الدين، اردوگاه شهيد مسعوديان در اهواز، اردوگاه شهيد رحيم آنجفي در مجموعه اردوگاهي شهيد باكري آماده خدمت رساني هستند.

گلشن زاده افزود: پيش بيني ما از مقطع راهيان نور خودجوش پنج هزار نفر است كه علاوه بر اطلاع رساني و ثبت نام بوسيله پايگاه هاي مقاومت و نصب بنر در سطح استان هم استاني عزيز مي توانند دو روز قبل از سفر با مسئول اردوگاه به شماره ٠٩١٨٤٣٥٢٩٠٩تماس حاصل فرمايند تا از امكانات بهره مند شوند.

جانشين فرماندهي سپاه روح ا... استان مركزي توزيع كتاب زندگي نامه فرماندهان استان در بين زائرين  كه توسط حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس تهيه شده است را مثبت ارزيابي و ابراز كرد: در اردوگاه هاي شهيد مسعوديان اهواز و شهيد باكري خرمشهر نمايش رزمي فرهنگي  از اتفاقات ابتداي انقلاب تا به امروز را هرشب خواهيم داشت.

وي افزود: كاروان هاي راهيان نور توسط 4 كارشناس پليس راهور، ايمني سپاه روح ا... و آحاد و بازرسي استان بررسي مي شود، بنابراين استفاده از هر خودرو كه مشكل فني داشته باشد ممنوع است و از خودروهايي با طول عمر مفيد ١٠سال و مورد تائيد جوان سير استفاده مي شود.

گلشن زاده در پايان پذيرايي از زائرين راهيان نور مناطق شمال و ساير استان ها را به دليل موقعيت جغرافيايي استان مركزي جز اولويت ها دانست و تصريح كرد: در سه مكان مسجد محمد رسوال ا... مهاجران، مسجد ولايت شهرك الغدير، حسينه رنگ روناس در جاده اراك-شازند آمادگي پذيرايي از زائرين به منظور استراحت و صرف غذا را داريم .

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار