سرپرست فدراسیون هندبال:
سرپرست فدراسیون هندبال گفت: بودجه اختصاص داده شده به رشته ورزشی هندبال بسیار ناچیز است و منابع و نیازهای این فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین با یکدیگر برابر نیست.
کد خبر: ۳۸۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 21 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، عباسعلی اکبری در مجمع انتخابی هیأت هندبال استان قزوین که در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد، ضمن تبریک و تشکر از خدمات 12 ساله سیدمحمد حسینی رئیس سابق هیأت هندبال استان قزوین اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده تا در هفدهم اسفند ماه سال جاری مجمع انتخابی رئیس فدراسیون هندبال کشور برگزار شود.

وی افزود: کاندید شدن و شرکت در مجمع انتخابی جرأت بالایی می‌طلبد که موجب شد تا مجمع انتخاباتی مناسبی شکل بگیرد.

سرپرست فدراسیون هندبال مطرح کرد: در حال حاضر 6 ماه است که سرپرستی این فدراسیون به بنده واگذار شده و در شروع فعالیت، این فدراسیون بالغ بر سه میلیارد تومان بدهی مربوط به هزینه‌های هندبال داشت که بعد از اولویت‌بندی صورت گرفته، تیم‌های رده‌های پایه به مسابقات آسیایی اعزام شدند.

اکبری با بیان اهمیت بالای رده‌های سنی پایه عنوان کرد: اگر فکری برای پشتوانه هندبال کشور صورت نگیرد این رشته ورزشی دچار چالش می‌شود و باید فراتر از شعار پیش رفته و به آن عمل شود.

این مسؤول ورزشی با اشاره به حضور 10 تیم در لیگ برتر هندبال گفت: سال گذشته این لیگ با حضور 12 تیم برگزار شد و دو تیم منیزیم فردوس و کفش ملی که قارچ‌وار در ورزش کشور حضور یافتند همانگونه هم از لیگ برتر کنار رفتند.

سرپرست فدراسیون هندبال اضافه کرد: تیم منیزیم فردوس با هزینه‌های 200 میلیون تومانی اقدام به خدمت گرفتن بازیکن کرد و بعد از منحل شدن این تیم انتظارات بازیکنان این رشته ورزشی بالا رفت و به دلیل اینکه سایر تیم‌ها توان پرداخت این مبالغ را نداشتند، بازیکنان حرفه‌ای لیگ برتر بدون تیم ماندند.

اکبری خاطر نشان کرد: دو تیم در بخش آقایان برای مسابقات آسیایی به اُردن و دو تیم بخش بانوان به قزاقستان اعزام شدند که یکی از این دو تیم بخش بانوان، تیم شهرداری سنندج بود که نتوانست هزینه‌های اعزام را تأمین کند و فدراسیون هندبال کشور به دلیل محرومیت‌های مالی و محرومیت شرکت در مسابقات آتی آسیا هزینه اعزام را متقبل شد.

وی به گسترده بودن رشته هندبال اشاره کرد و ادامه داد: این رشته ورزشی از رشته‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال و کشتی گسترده‌تر است اما بودجه اختصاص داده شده به رشته ورزشی هندبال بسیار ناچیز است و منابع و نیازهای این فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین با یکدیگر برابر نیست.

سرپرست فدراسیون هندبال مطرح کرد: متقاعد کردن بخش خصوصی برای حمایت مالی از یک رشته ورزشی دشوار است و فدراسیون هندبال کشور برای دریافت 500 میلیون تومان تسهیلات اقدامات فراوانی انجام داد تا بتواند به رشته ورزشی هندبال کشور تزریق کند.

اکبری با اشاره به اینکه استعدادیابی باید در کشور توسعه یابد، گفت: بخشی از جذب تسهیلات در رشته ورزشی هندبال باید برای آموزش صرف شود که پشتوانه این رشته ورزشی حفظ شود تا شاهد موفقیت تیم‌های ملی در مسابقات آسیایی و جهانی باشیم.

این مسؤول ورزشی توصیه‌هایی به ریاست جدید هیأت هندبال انجام داد و عنوان کرد: هدایت رشته‌های تیمی بسیار دشوارتر از رشته‌های انفرادی است چراکه اگر چند بازیکن از تیم حضور نداشته باشند، تیم نمی‌تواند به مسابقات اعزام شود و این مهم مدیریت مدبرانه را می‌طلبد.

سرپرست فدراسیون هندبال افزود: یک سند توسعه چهار ساله برای رشته ورزشی هندبال در استان قزوین تنظیم شود تا تمام فعالیت‌ها بر اساس چشم‌انداز معین باشد چراکه انضباط مالی در مدیریت این هیأت ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اکبری خاطرنشان کرد: فیزیک بازیکنان استان قزوین قابل قبول است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود و به دلیل نزدیکی این استان به تهران و قرار گرفتن در مرکز کشور می‌تواند زمینه را برای پیشرفت رشته ورزشی هندبال فراهم کند.

وی در پایان یاد سیدمرتضی موسویان مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان قزوین را گرامی داشت.

گفتنی است در این جلسه سرپرست فدراسیون هندبال و مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان قزوین، قائم‌مقام اداره‌کل ورزش و جوانان این استان، رؤسای هیأت‌های شهرستان‌های استان قزوین، نمایندگان ورزشکاران، داوران آقایان و بانوان حضور داشتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار